آفتاب

دغدغه‌های اعضای مجلس خبرگان رهبری از زبان هاشمی شاهرودی

دغدغه‌های اعضای مجلس خبرگان رهبری از زبان هاشمی شاهرودی

فارس نوشت:

نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده اعضای مجلس خبرگان گفت: یکی از دغدغه‌های مطرح شده مسئله تهاجم فرهنگی غرب و مخصوصا مسئله حجاب و کنسرت‌ها بود.

آیت‌الله سید‌محمود هاشمی‌شاهرودی نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، در آئین اختتامیه شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری، با اشاره به برگزاری مناسب این اجلاسیه اظهارداشت: هرچند این اجلاس از وجود ریاست محترم خبرگان رهبری آیت‌الله مهدوی‌کنی که به جهت عارضه در بیمارستان بستری است محروم بود اما در هفته مبارک دولت اجلاس به خوبی برگزار شد و امیدواریم خداوند شفای عاجل به ایشان عنایت کند.

وی اضافه کرد: در این اجلاس نتوانستیم در خدمت ۴ نفر از اعضای عزیز و بزرگوار خبرگان رهبری باشیم، آیت‌الله مومن، آیت‌الله باریک‌‌بین، حجت‌الاسلام شاه‌چراغی و حجت‌الاسلام خاتمی از عزیزانی هستند که به دلیل ابتلا به عوارض گوناگون نتوانستند در جلسات حضور داشته باشند و همچنین برای این عزیزان از خدای متعال شفای عاجل مسئلت داریم.

نائب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از اعضای مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: از وجود و حضور این بزرگواران و سخنرانی‌های مفیدشان تشکر می‌کنیم و همچنین از دو میهمان گرامی که در جلسات دیروز و امروز به سخنرانی پرداختند نیز قدردانی می‌کنیم.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با طرح این موضوع که نکات و دغدغه‌های مهمی در سخنرانی‌های روز گذشته و امروز مطرح شد، بیان داشت: امیدواریم این مطالب بر اساس رهنمودهای رهبری به صورت پیوسته از مسئولین خواسته شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده در جلسات اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مطرح شده مسئله تهاجم فرهنگی غرب بود و مخصوصا مسئله حجاب و کنسرت‌ها و این موارد یکی از مهمترین دغدغه‌هایی بود که در جلسات مطرح شد.

نائب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه خطر کاهش نرخ رشد جمعیت و تهدید نسل از موارد مهم دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد، گفت: باید برنامه‌های باقی‌مانده از سابق که بر روی کاهش جمعیت تأثیر می‌گذارد جلوگیری شود و این مورد باید به صورت ویژه در نظر گرفته شود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی اضافه کرد: لزوم توجه به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبری از موارد دیگری بود که در این جلسات به آن پرداخته شد و باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه موضوعات اقتصادی، بیکاری و خروج نخبگان از کشور از موضوعاتی است که در جلسات روز گذشته به آن پرداخته شد، گفت: لازم است از نمایندگان مجلس خبرگان و نیروهای حفاظتی و نهادهایی که در برگزاری این اجلاس کمک کردند، تشکر کنیم.

 

23503

کد N483318

وبگردی