آفتاب

تلاش آمریکا برای تشدید بحران اوکراین همزمان با ارایه طرح صلح روسیه

تلاش آمریکا برای تشدید بحران اوکراین همزمان با ارایه طرح صلح روسیه

تهران - ایرنا - باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در پایتخت استونی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست که پیام روشنی مبنی بر حمایت از اوکراین ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری از تالین ، این درخواست اوباما از ناتو در آستانه اجلاس این ائتلاف نظامی در ˈولزˈ بیان شد.

اوباما در سخنان روز چهارشنبه در جمع دانشجویان در استونی ، همچنین از کشورهای عضو ناتو خواست که به مسوولیت های خود عمل کنند.

اوباما این سخنرانی را در بازدید از استونی به عنوان بخشی از سفر به کشورهای حوزه دریای بالتیک ایراد کرد.

اوباما صبح چهارشنبه در آستانه برگزاری نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)در 4 و 5 سپتامبر (13 و 14 شهریور) در ولز انگلیس وارد تالین پایتخت استونی شد.

ادعاهای غرب درباره دخالت نظامی روسیه در اوکراین و تلاش اوباما برای تشدید تنش ها با روسیه با به میان کشیدن پای ناتو ، در حالی است که ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه طرحی هفت ماده ای برای پایان مناقشه در شرق اوکراین اعلام کرده است.

پوتین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به گفت و گوی تلفنی با پترو پوروشنکو همتای اوکراینی خود گفت: به نظرم دیدگاههای ما برای پایان مناقشه در اوکراین به یکدیگر بسیار نزدیک است.

رییس جمهوری روسیه گفت: به منظور توقف خونریزی ها و تثبیت اوضاع در مناطق شرق و جنوب اوکراین نخست باید نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان هر گونه عملیات نظامی تهاجمی را متوقف کنند.

رسانام**1078**1010
کد N483275

وبگردی