آفتاب

دستگیری 16 بوسنیایی به اتهام مشارکت در فعالیت‌های تروریستی

دستگیری 16 بوسنیایی به اتهام مشارکت در فعالیت‌های تروریستی

مقامات بوسنی اعلام کردند پلیس این کشور امروز (چهارشنبه) 16 تن را به اتهام تامین مالی فعالیت‌های تروریستی، جذب نیروهای جدید برای تروریست‌ها و جنگیدن در کنار گروه‌های افراط گر در سوریه و عراق دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس دولتی حفاظت و تحقیقات بوسنی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بازداشت‌ها طی17 عملیات که پلیس بوسنی در سراسر این کشور انجام داد انجام شدند.

این عملیات از ماه آوریل هنگامی که بوسنی چند تن از شهروندانش را به اتهام جنگیدن در نبردهای خارجی به زندان محکوم کرد، نخستین عملیات امنیتی گسترده در این کشور محسوب می‌شود.

هدف از این عملیات بازداشتن جوانان بوسنیایی از رفتن به سوریه برای شرکت در جنگ است. بسیاری از این افراد که به سوریه می‌روند در هنگام بازگشت یک تهدید امنیتی بالقوه تلقی خواهند شد.

در بیانیه پلیس بوسنی تاکید شده است این متهمان با تامین مالی برای فعالیت‌های تروریستی سازماندهی و جذب شهروندان بوسنیایی برای عزیمت به سوریه وعراق و شرکت در درگیری‌های مسلحانه در سوریه و عراق و جنگیدن در کنار گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی افراط‌گر مرتبط هستند.

کارشناسان برآورد کردند که چند صدتن از بوسنی عازم سوریه به منظور شرکت در جنگ شده‌اند.

همچنین گفته شده که برخی از آن‌ها نیز به عراق رفتند تا برای گروه داعش بجنگند.

براساس گزارش رسانه‌های محلی ده‌ها تن از این افراد در این نبردها کشته شدند که آخرین آن‌ها یک جوان بوسنیایی بود که اوایل اوت در حمله انتحاری در عراق کشته شدند.

انتهای پیام

کد N483274

وبگردی