آفتاب

روسیه خواستار مجازات عاملان قتل خبرنگار عکاس روس در اوکراین شد

روسیه خواستار مجازات عاملان قتل خبرنگار عکاس روس در اوکراین شد

مسکو-ایرنا- ˈدمیتری مدودیفˈ نخست وزیر روسیه خواستار مجازات عاملان قتل آندره استنین عکاس خبری ریانووستی در اوکراین شد.

به گزارش ایرنا، مدودیف روز چهارشنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: امیدوارم کسانی که این جنایت رامرتکب شده اند شناسایی و مجازات شوند.

سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه امروز از کشته شدن آندره استنین خبرنگار عکاس روس در اوکراین که از حدود یک ماه پیش در این کشور مفقود شده بود، خبر داد.

ولادیمیر مارکین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آندره استنین عکاس خبری ریانووستی در جریان حمله نیروهای اوکراینی به کاروان پناهندگان این کشور و گروهی از شبه نظامیان کشته شده است.

وی افزود: این حادثه روز ششم ماه اوت گذشته رخ داد و استنین به همراه کاروان پناهندگان اوکراینی در جاده ای در شمال غربی منطقه دمیتروفکا در شرق اوکراین در حرکت بود که کاروان مورد حمله نیروهای تیپ 79 هوابرد اوکراین قرار گرفت.

وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز با انتشار بیانیه ای قتل این خبرنگار عکاس روس را محکوم و با خانواده آن ابراز همدردی کرد.

در بیانیه از دولت اوکراین خواستار تحقیق در مورد این حادثه و یافتن و مجازات قاتلان خبرنگار روس شده اشت.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه با اشاره به قتل چهار خبرنگار روس در اوکراین در ماههای اخیر گفته شده است: این وضعیت اوکراین بی سابقه و غیرقابل قیاس با مناقشه های مسلحانه دیگر است.

روسیه در بیانیه خواستار فشار جامعه جهانی ازجمله آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر اوکراین برای پایان دادن به قتل و آزارخبرنگاران شده است.

آندره استنین عکاس خبری ریانووستی یک ماه پیش در استان دونتسک اوکراین هنگام انجام ماموریت خبری خود مفقود شده و روسیه بارها از دولت اوکراین خواستار یافتن این خبرنگار شده بود.

در چهار ماه گذشته چهار خبرنگار روس در مناطق جنوب و شرق اوکراین کشته و تعدادی هم دستگیر و پس از مدتی آزاد شده اند و دولت روسیه طرف اوکراینی را به خصومت عمدی با خبرنگاران روس برای جلوگیری از انجام ماموریت خبری آنها و پیشگیری از درز اطلاعات مربوط به حوادث اوکراین متهم کرده است.

اروپام*5*391*518**1010
کد N483200

وبگردی