آفتاب
قائم مقام دادگستری کرمانشاه:

استرداد مجرمین نماد همکاری‌های بین المللی قضایی است

استرداد مجرمین نماد همکاری‌های بین المللی قضایی است

قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه گفت: استرداد مجرمین از نمادهای همکاری‌های بین المللی قضایی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، پرویز توسلی زاده در کارگاه آموزشی همکاریهای قضایی بین المللی با موضوع معاضدت قضایی متقابل اظهارکرد: همکاری و معاضدت قضایی بین المللی در مبارزه با بزهکاری از جمله مباحث اساسی حقوق کیفری بین المللی است که شامل نیابت قضایی و جمع آوری دلایل و مدارک جرم، استرداد مجرمین و انتقال محکومین به حبس است.

وی ادامه داد: حقوق کیفری بین المللی در معنای سنتی و محدود آن رشته‌ای از حقوق جزای داخلی است که در آن صلاحیت قوانین و مراجع قضایی یک دولت نسبت به جرائمی که یک عنصر خارجی در آن دخالت دارد و نحوه همکاری دولت ها با یکدیگر در امور کیفری مورد مطالعه قرار می گیرد.

قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌های مهمی که امروزه در امر حمل و نقل به وجود آمده، مجرمین می توانند بلافاصله پس از ارتکاب جرم از کشور محل وقوع جرم فرار کرده و خود را از سیطره و تسلط مقامات انتظامی و قضایی کشور محل وقوع جرم رها سازند و احتمالا از اموال حاصله از ارتکاب جرایم مالی خود در کشورهای دیگر بهره ببرند.

توسلی‌زاده تاکید کرد: وجدان جامعه جهانی که این بی‌عدالتی و ظلم را نمی پذیرد، برای مقابله با آن راهکارهایی را پیش‌بینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این راهکارها در جهت کمک به اجرای عدالت و در راستای جلوگیری از فرار مجرمین از اجرای مجازات است.

قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه گفت: دیر زمانی است که متخصصین امر در سراسر جهان پذیرفته اند که مبارزه موثر با بزهکاری وقتی ممکن است که تمامی دولت ها در این راستا به همدیگر کمک و مساعدت کرده و راه مبارزه با بزهکارانی از این قبیل را برای هم فراهم آورند.

توسلی زاده ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین کارگاه‌هایی به قضات و دیگر کارکنان قضایی کمک کند که بیشتر با همکاری‌های قضایی بین‌المللی آشنا شوند.

انتهای پیام

کد N483067

وبگردی