آفتاب

مصر پخش شبکه الجزیره را ممنوع کرد

مصر پخش شبکه الجزیره را ممنوع کرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری شینهوا روز چهارشنبه در گزارشی از قاهره از ممنوعیت پخش مستقیم برنامه های شبکه تلویزیونی الجزیره قطر توسط دادگاه در این کشور خبر داد.

این گزارش به نقل از خبر روزنامه دولتی الاهرام مصر حاکی است: یک دادگاه این کشور روز امروز در حکمی پخش مستقیم برنامه ˈالجزیره مصرˈ شبکه تلویزیونی قطر را به اتهام

ˈگسترش فرهنگ تنفر و نقض وحدت ملیˈ ممنوع اعلام کرد.

به گفته قاضی ˈحسونه توفیقˈ رییس دادگاه قاهره، دادگاه تخلفات اداری مصر حتی دستور داد تا مجوز پخش برنامه های این شبکه در ماهواره مصری ˈنایل ستˈ نیز به سبب ارتکاب به جرایم مشابه لغو شود.

این گزارش حاکی است که دستگاه قضایی مصر برای سومین بار است که پخش برنامه های این شبکه را ممنوع کرده است.

براساس این گزارش، دادگاه مصری همچنین چند شبکه تلویزیونی لیبرال و اسلامگرای دیگر به ویژه شبکه ˈ احرار 25ˈ متعلق به اخوان المسلمین مصر، شبکه اردنی ˈالیرموکˈ، شبکه فلسطینی القدسˈ و کانال تلویویزنی اسلامی ˈالحافظˈ را پس از برگزاری دادگاه ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهور برکنارشده این کشور به طور موقت تعطیل کرد.

در 23 ژوئن (دوم تیر) امسال نیز دادگاه عالی مصر خبرنگاران تلویزیون الجزیره به نام های ˈپیتر گرستهˈ استرالیایی، محمد فاضل فهمیˈ خبرنگار مصری-کانادایی ، ˈ باهر محمدˈ تهیه کننده برنامه های این شبکه را از هفت تا 10 سال زندان محکوم کرد.

رسانام**1378**1144**1010
کد N483050

وبگردی