آفتاب

امضای قراردادی 3.5 میلیارد پوندی برای خرید خودروهای زرهی از سوی انگلیس

امضای قراردادی 3.5 میلیارد پوندی برای خرید خودروهای زرهی از سوی انگلیس

لندن – ایرنا- وزارت دفاع انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که این وزارتخانه قرارداد 3 میلیارد و 500 میلیون پوندی (5.8 میلیارد دلار) برای خرید نزدیک به 600 خودرو زرهی امضا کرده است.

به گزارش ایرنا، براساس بیانیه وزارت دفاع انگلیس، این بزرگترین قرارداد خرید خودروهای زرهی از سوی این وزارتخانه در طی 30 سال گذشته شمرده می شود.

براساس این بیانیه، قرارداد خرید 588 خودرو زرهی که شامل تانک های پیشرفته با یک شرکت ولزی سازنده خودروهای پیشرفته جنگی به نام ˈجنرال دینامیکسˈ که مقر اصلی این شرکت تسلیحاتی چند ملیتی در آمریکا قرار دارد، بسته شده است.

اعلام عقد این قرارداد بزرگ نظامی در آستانه نشست سران ناتو که قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه در ولز برگزار شود، صورت می گیرد.

ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه با استقبال از عقد این قرارداد بزرگ نظامی گفت که این تجهیزات جدید ضمن بالا بردن توان دفاعی انگلیس سبب ایجاد فرصت های شغلی در این کشور خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: خوشحالم که در آستانه نشست ناتو، ما می توانیم از بزرگ ترین قرارداد از دهه 80 میلادی تاکنون برای (خرید) خودروهای رزمی زرهی برای ارتش انگلیس خبر دهیم.

کامرون گفت که خرید این خودروهای جنگی برخوردار از آخرین فناوری های روز دنیا هستند نه تنها به حفظ امنیت انگلیس کمک خواهد کرد بلکه ساخت آنها سبب حفظ تقریبا یک هزار و 300 فرصت شغلی در سراسر انگلیس شده و قدرت بخش دفاعی این کشور را به نمایش خواهد گذاشت.

شرکت جنرال دینامیکس که در جنوب ولز قرار دارد، قرار است این خودروهای زرهی را بین سال های 2017 تا 2024 میلادی تحویل ارتش انگلیس دهد.

مقام های انگلیس اعلام کرده اند که در جریان نشست سران ناتو در ولز ، بحث لزوم افزایش هزینه های دفاعی اعضای ناتو را مطرح خواهند کرد.

کامرون نخست وزیر انگلیس دراین خصوص خواستار این شده است که کشورهای عضو ناتو با توجه به تهدیدات جدید امنیتی، حداقل 2درصد از تولید ناخالص داخلی شان را به هزینه های دفاعی اختصاص دهند.

اروپام ** 1** 1552 **1010
کد N482971

وبگردی