آفتاب
مدیرعامل ایرنا:

دستگاه های اجرایی بجای رسانه داری بدنبال رویکرد رسانه ای باشند

دستگاه های اجرایی بجای رسانه داری بدنبال رویکرد رسانه ای باشند

تهران - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: امروز دستگاه های اجرایی نه تنها نباید نسبت به تولید اطلاعات نگرانی بلکه باید این مهم را باور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمد خدادی روز چهارشنبه در بیست وهشتمین همایش روسای روابط عمومی ستاد و شرکت های تابعه صنعت گاز کشور، اظهار داشت: موضوع مهمی که دستگاههای اجرایی باید به آن توجه کنند، بازخورد انتقال پیام است و چنانچه در این مسیر حرکت شود، گسترش ارتباط موثر خواهد بود زیرا خط یک سویه پیام نتایج مورد انتظار را به دنبال نخواهد داشت.

به اعتقاد این مقام مسئول، خط بازخورد پیام باید به عنوان دغدغه همه افراد فعال در یک دستگاه اجرایی باشد، هرچند نیاز به آسیب شناسی در کنار اثرگذاری پیام اهمیت ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: اغلب تشکیلات سازمانی کشور با قالب عملکردی دهه 70 فعالیت های خود را دنبال می کنند، درحالی که امروز رشد فناوری و نیاز جامعه ضرورت برنامه ریزی منطبق با دهه 90 را پیش روی ما قرار داده است.

خدادی با یاداوری توسعه فعالیت شرکت ملی گاز، گفت: فعالیت این شرکت در تقویت امنیت اثرگذاری دارد زیرا امروز در بسیاری از مناطق دوره افتاده روستایی مردم از نعمت گاز برخوردار شده اند و در فصل سرما قطع آن مشکل جدی محسوب می شود.

وی خطاب به حاضران در این همایش اظهار داشت: موضوع مخاطب شناسی از مسایلی است که باید برای آن برنامه ریزی کنید و در عین حال نسبت به تعریف جامعه هدف، بازنگری و بازتعریف داشته باشید.

مدیرعامل ایرنا افزود: تولید محتوی یک موضوع مهم است که در حقیقت از این طریق می توانید مخاطب خود را پیدا کنید، زیرا در تولید محتوی بشدت ضعیف هستیم.

وی پیشنهاد کرد: مدیران تخصصی و ستادی شرکت ملی گاز برای تولید محتوی برنامه ریزی کنند و روابط عمومی ها نیز در این مسیر تلاش لازم را به عمل آورند.

خدادی با انتقاد از ایجاد رسانه توسط دستگاه های اجرایی، گفت: امروز دستگاهها رسانه دار شده اند، به جای آنکه رسانه مدار باشند که این اشتباه باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: کثرت رسانه در کشور موجب شده تا آنها به عمق توجه نداشته باشند و در سطح گسترش یابند بنابراین به جای کیفیت به کمیت توجه شده است.

مدیرعامل ایرنا، مدیران روابط عمومی شرکت ملی گاز را به پرهیز از پیامهای تکراری برای افکار عمومی و شناسایی لایه های اطلاعاتی مفقوده دعوت کرد و گفت: بدیهیات را نباید تکرار کرد، بلکه باید به دنبال انتقال پیامهایی بود که در افکار عمومی اثرگذاری و نیاز بیشتری دارند.

وی ضمن تاکید بر تفکیک شبهات، ابهامات و القائات، اظهار داشت: لازم است در جای مناسب روابط عمومی ها به شبهات مردم پاسخ دهند و در زمینه برطرف ساختن ابهامات گام بردارند و در جایگاه تبیین واقعیات، نسبت به القا آن برنامه ریزی کنند.

مدیرعامل ایرنا رویکرد رسانه های کشور را به سمت معروفیت به جای مقبولیت ارزیابی کرد و افزود: دستگاه های اجرایی نیز در این مسیر حرکت می کنند، درحالی که معروفیت مقطعی و گذرا است اما مقبولیت ماندگاری و اثرگذاری بیشتری دارد.

وی در بخش پایانی مدیران روابط عمومی شرکت ملی گاز را دعوت کرد تا حتی الامکان از واکنش نسبت به انتشار اطلاعات از سوی رسانه ها پرهیز کنند و گفت: چنانچه کنش را در دستور کار قرار دهیم، فارغ از هیاهوهای رسانه ای می توان برنامه ها را دنبال کرد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است در این مراسم که با حضور حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز برگزار شد، مدیرعامل ایرنا از منشور اخلاقی روابط عمومی این شرکت رونمایی کرد و از بازنشستگان منتخب این بخش و نیروهای فعال با اهدای لوح و هدایا تقدیر به عمل آمد.

همایش یکروزه روسای روابط عمومی ستاد و شرکتهای تابعه صنعت گاز کشور بعدازظهر امروز به کار خود پایان می دهد.

اقتصام (3)1559**1558
کد N482961

وبگردی