آفتاب

آصفری: استیضاح وارد کردن خسارت به وزارتخانه است /لابی دولت با شخص یا گروه خاصی در مجلس صحیح نیست

آصفری: استیضاح وارد کردن خسارت به وزارتخانه است /لابی دولت با شخص یا گروه خاصی در مجلس صحیح نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: نمایندگان مجلس وقتی بینند دولت پیگیر است، نه استیضاح می کند و نه تذکر می دهد.

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص بحث های درباره ادامه استیضاح ها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بعد از استیضاح فرجی دانا هیچ استیضاحی در دستور کار مجلس قرار ندارد.
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات امروز مجلس بحث اقتصادی است. تیم اقتصادی دولت هماهنگی لازم را برای حل مشکلات اقتصادی مردم ندارند و مشکلات را به صورت منسجم دنبال نمی کنند.
نماینده مردم اراک،کمبجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقعات مجلس از تیم همراه دولت به ویژه تیم اقتصادی گفت: ما توقع داریم دولت در این قضیه اقدام جدی داشته باشد و بررسی مشکلات را دردستور کار قرار دهد.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس وقتی بینند دولت پیگیر است، نه استیضاح می کند و نه تذکر می دهد ولی وقتی می بیند که کم کاریها و بی برنامه هایی از سوی دولت هست از سوال و استیضاح که جز اختیاراتش است استفاده می کند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری بر این که دولت بیشتر وقت خودش را روی حل مشکلات اقتصادی مردم بگذارد،گفت: اگر این مشکلات حل شوند، تعامل و همراهی مجلس با دولت بیشتر می شود.
وی گفت:دولت باید توجه داشته باشد که نمایندگان مجلس مجموع نمایندگان هستند و این نیست که دولت بخواهد با یک شخص و گروه و جریان خاصی در مجلس لابی داشته باشد نمایندگان هر کدام جایگاه خودشان را دارند و دولت باید با مجموع نمایندگان هماهنگ باشند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همراهی و همفکری می تواند بسیاری از مسائل را قبل از اینکه تبدیل به سوال و استیضاح شود،حل کند.
آصفری با اشاره به این که جزو استیضاح کنندگان وزیر علوم بوده است تصریح کرد: با توجه به اینکه جزء استیضاح کنندگان وزیر علوم بودیم اما از استیضاح راضی نیستیم. دولت باید به این موضوع توجه کندکه نمایندگان مجلس باید پاسخگوی مردم باشند.
وی در پاسخ به این که اصرار بر استیضاح های متعدد موجب برهم زدن فضای تعاملی میان مجلس و دولت است تصریح کرد: من اعتقاد دارم که استیضاح کردن وزیر، مجموعه خساراتی را هم برای وزارتخانه دارد ولی وقتی موضوعی به نتیجه نمی رسد مجبوریم که استیضاح را انجام دهیم.
این نماینده مجلس نهم گفت: امیدواریم دولت نگاهش نگاه دوستانه به مجموع نمایندگان مجلس باشد. مجموع نمایندگان نگاهشان نگاه کمک به دولت، حتی در مسائل مربوط به سوال و استیضاح است.
آصفری در پاسخ به این که بر هم ریختن رابطه میان دولت و مجلس چه تبعاتی برای کشور دارد که برخی از جریانات خاص در پی دنبال کردن آن هست،افزود: اختلاف بین مجلس و دولت آب به آسیاب دشمن ریختن است، مطمئنا کسانی که از اختلافات میان دولت و مجلس بهره می گیرند، دشمنان نظامند و نه دشمنان دولت و مجلس و شخص خاصی.
وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم رسانه ها و مطبوعات هر کدام در جایگاه خودشان تلاش می کنند، همراهی دولت و مجلس را در حد اعلای خود بالا ببرند. این تعامل و همراهی به معنای این نیست که اگر تخلف قانونی دیده شده اینها چشم پوشی شود .

/2727

کد N482887

وبگردی