آفتاب
در ادامه سفر اروپایی ظریف و معاونین؛

بعیدی نژاد هم راهی اروپا شد / احتمال مذاکره دوجانبه با آمریکا 

بعیدی نژاد هم راهی اروپا شد / احتمال مذاکره دوجانبه با آمریکا 

12/06/1393 14:49

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بعیدی نژاد ، مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده هسته ای کشورمان امروز راهی اروپا شد .

بعیدی نزاد در  سفر خود که حدود یک هفته بطول می انجامد به چند کشور اروپایی سفر خواهد داشت.

محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه به همراه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی ، معاونین خود سفر به اروپا را از بلژیک آغاز کرد .

ظریف به همراه معاونینش د ر بروکسل با کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد . 

با ادامه سفر ظریف به لوکزامبورگ، عراقچی راهی فرانسه شد و در پاریس علاوه بر دیدار با برخی مقامات این کشور با نماینده فرانسه در 1+5 مذاکرات هسته ای دو جانبه ای داشت . 

تخت روانچی، معاون اروپا و امریکای ظریف هم راهی چک شد و مذاکرات دو جانبه ای را با مقامات این کشور در پراگ داشت .

در حالی که معاونین وزیر در اروپا مشغول مذاکره هستند، راهی شدن رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده هسته ای حاکی از آن است که به احتمال زیاد مذاکرات دو جانبه هسته ای در اروپا همان طور که پیش از این نیز اعلام شده بود ادامه خواهد داشت .

بر اساس این گزارش در حالی که پیش از این اعلام شده بود ایران تا پیش از دور آتی مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک یک دور مذاکرات دو جانبه با همه کشورها خواهد داشت و مذاکرات دو جانبه با روسیه و چین در سطح وزرای امور خارجه برگزار شده است، به نظر می رسد این مذاکرات در سطح معاونین در اروپا ادامه دارد .

آلمان، انگلیس و آمریکا کشورهایی هستند که در دور جدید هنوز مذاکرات دو جانبه با ایران نداشته اند.

از سوی دیگر محمد جواد ظریف پیش از این به مهر خبر داده بود که ایران و آمریکا نیز احتمالا مذاکرات دو جانبه دیگری در سطح معاونین خواهند داشت. بر همین اساس به نظر می رسد علاوه بر انگلیس، آلمان و فرانسه مذاکره با آمریکا نیز در دستور کار معاونین در سفر به اروپا باشد.

کد N482722

وبگردی