آفتاب

اوباما: داعش تهدیدی برای کل منطقه است

اوباما: داعش تهدیدی برای کل منطقه است

تهران- ایرنا- ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت که گروه تروریستی داعش تهدیدی بسیار جدی نه تنها برای عراق بلکه برای کل منطقه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از تالین، اوباما در نشست خبری با ˈتوماس هلدریک ایلوسˈ رییس جمهوری استونی با اشاره به انتشار تصاویری از کشته شدن ˈاستیون ساتلوفˈ خبرنگار آمریکایی در عراق توسط اعضای داعش گفت: آمریکا از قتل ساتلوف به خود هراس راه نمی دهد، اما من از وحشی گری داعش در این مورد واقعا تعجب کردم و یقینا عدالت در مورد این افراد اجرا می شود.

رییس جمهوری آمریکا همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حملات هوایی آمریکا در عراق این حملات را موجب عقب راندن اعضای گروه تروریستی تکفیری داعش و کمک به امنیت عراق دانست.

وی در مورد بحران اوکراین و تنش به وجود آمده در اروپا در این زمینه گفت: هر یک از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو باید سهم خود را عادلانه در هزینه های دفاعی پرداخت کرده و به مسئولیتش در این زمینه عمل کند.

اوباما یادآور شد: آمریکا از طریق کشورهای حوزه دریای بالتیک به طور مرتب تسلیحات و نیروهای اضافی مورد نیاز در منطقه را تامین می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به گفت وگو با ایلوس پیش از نشست خبری و بحث و تبادل نظر در مورد اوکراین اشاره کرد و گفت: آمریکا به خط مشی اصلی ناتو یعنی دفاع جمعی پایبند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید، اوباما امروز بعداز ظهر با ایلوس، ˈآندریس برزینسˈ رییس جمهوری لتونی و ˈدالیا گریبائوسکهˈ رییس جمهوری لیتوانی نشستی در تالین خواهد داشت.

اوباما امروز صبح و در آستانه برگزاری نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک در 4 و 5 سپتامبر (13 و 14 شهریور) در ولز انگلیس وارد تالین پایتخت استونی شد.

اروپام**9157** 1337
کد N482588

وبگردی