آفتاب
گودرزی در جمع خبرنگاران:

حق انتخاب سرمربی تیم ملی بر عهده رئیس و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است 

حق انتخاب سرمربی تیم ملی بر عهده رئیس و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است 

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: اختیار گزینش سرمربی با رئیس و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است و ما در این زمینه دخالتی نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گودرزی وزیر ورزش و جوانان پس از پایان جلسه هیات دولت در نشستی خبری در خصوص بازی های آسیای گفت: این بازی ها اواخر شهریورماه شروع می‌شود و تا نیمه مهر ادامه دارد.

وی با بیان این که دو گروه ورزشکار به بازی های آسیایی اعزام می‌شود گفت: در گروه اول 285 ورزشکار به همراه 265 نفر کادر که نزدیک 550 نفر می شوند طی کاروانی به این بازی ها اعزام خواهند شد.

وی افزود: بعد از این کاروان جانبازان و معلولین با 450 نفر اعزام می‌شوند و از رسانه ها می خواهیم که با تلاش در حفظ آرامش در جهت تقویت روحیه ورزشکاران بکوشند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که مراسم بدرقه تیم ملی امروز انجام می گیرد از جشن تجلیل از قهرمانان در هفته آینده خبر داد و گفت: این جشن تجلیل از قهرمانان نزدیک به 4 سال است که به تعویق افتاده بود و متاسفانه به عنوان مطالبات انباشته بر روی دوش دولت یازدهم گذاشته شده بود که با دستور رئیس جمهور و تامین منابع از سوی معاونت راهبردی هفته آینده به مطالبات آنان پاسخ می دهیم.

گودرزی همچنین در خصوص جدالش با یکی از کشتی گیران گفت: من همه روزه از اردوی تیم ملی بازدید می کنم و در جریان این بازدید طبعاً بچه ها مطالباتی دارند و در خصوص بدهی های فدراسیون و مطالبه آن سوال هایی دارند که عموماً برایشان تشریح می‌شود.

وی افزود: البته برخی از آنها هم کم صبر هستند ولی ما سعی مان است که به سوالاتشان پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: یک صحبتی میان پدر و فرزند رخ می‌دهد که البته مطالبه و درخواست به حقی هم هست نباید آن را به صورت یک جدل و مناقشه تبدیل کنند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که حدود 107 پروژه در هفته دولت در زمینه ورزش افتتاح شد گفت: تا پایان سال نزدیک 170 پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.

وی همچنین در مورد امضای قرارداد با سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: انتخاب سرمربی و عقد قرارداد از وظایف فدراسیون است و وزارت ورزش همواره تلاشش این بود که کوچکترین دخالتی در این زمینه نکند.

گودرزی افزود: سرمربی تیم ملی فوتبال نیز همانند سایر سرمربی ها توسط فدراسیون انتخاب می‌شود و طبیعتاً اگر از ما کمک مالی بخواهند نیز بر اساس توانمندی های وزارت ورزش این کمک خواهد شد.

وی با بیان این که هر گونه دخالت مستقیم و غیرمستقیم وزارت ورزش را تکذیب می کنم گفت: گزینه های بسیار برتری برای سرمربی تیم ملی به خصوص در آمریکای لاتین و اروپای شرقی و غربی وجود دارد که این صحبت من در گذشته نیز یک بحث کارشناسی بود.

وی تاکید کرد: اختیار گزینش سرمربی با رئیس و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است و ما در این زمینه دخالتی نمی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان  همچنین در خصوص اسپانسر پرسپولیس که گفته شده است مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده است گفت: تا کنون در مورد مشکل اسچانسرها به ما مشکلاتی ارایه نشده.

وی افزود: سال های گذشته تیم پرسپولیس و استقلال به وزارت وابسته بودند و تقریباً بیشتر بودجه آنان از طرف دولت تامین می شد اما خوشبختانه امسال تا این لحظه مطلقاً هزینه ای به دولت تحمیل نشده و اسپانسرها به خوبی کمک می کنند.

گودرزی همچنین در خصوص ترس از کارت زرد و استیضاح که سوال یکی از خبرنگاران بود گفت: وزارت ورزش پایین ترین سوال را در مجموع وزارتخانه ها بعد از وزارت دفاع و اطلاعات داشته است و این در نتیجه تعامل خوب با نمایندگان و حرکت مبتنی بر قانون این وزارتخانه بوده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

کد N482580

وبگردی