آفتاب
دیلی تلگراف خبرداد:

فرود پروازهای خاورمیانه در انگلیس ممنوع شد

فرود پروازهای خاورمیانه در انگلیس ممنوع شد

دولت انگلیس که به شدت از بازگشت افراطیون بریتانیایی سفر کرده به عراق و سوریه نگران است فرود هواپیماهایی که از خاورمیانه به مقصد اروپا در حرکت هستند را در خاک بریتانیا ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، برنامه "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس، برای جلوگیری و یا محدود کردن بازگشت افراطیون بریتانیایی که به گروه های تروریستی در عراق و سوریه می پیوندند اعلام شده و بر اساس این برنامه فرود هواپیماهایی که از خاورمیانه عازم اروپا هستند در فرودگاه های انگلیس ممنوع است.

البته اگر این هواپیماها نام و مشخصات کامل مسافران خود را در اختیار نهادهای اطلاعاتی انگلیس قرارداده و امکان شناسایی آنها فراهم باشد می توانند در فرودگاه های بریتانیا فرود بیایند.

یکی دیگر از موارد قید شده در طرح مورد نظر کامرون، ضبط گذرنامه های افرادی است که احتمال می رود قصد سفر به عراق و سوریه را داشته باشند.

در روزهای گذشته نیز دولت انگلستان به طور موقت ورود آن دسته از اتباع انگلیسی را که در سوریه در کنار گروه های تروریستی جنگیده اند، به خاک این کشور ممنوع کرد.

از سوی دیگر ام‌ آی 5 (سرویس اطلاعات داخلی انگلیس) تجسس در مورد شهروندان بریتانیایی را که در عملیات تروریستی در سوریه شرکت دارند در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

روز جمعه، 29 آگوست دولت انگلیس اعلام کرد که به دلیل رویدادهایی که در عراق و سوریه در جریان است، سطح هشدار امنیتی در این کشور به مرحله شدید رسیده که در آن احتمال حملات تروریستی زیاد است.

به گزارش مهر، نگرانی مقامات انگلیس که در سال های اخیر با افزایش افراط گرایی روبرو بوده به موجب حادثه دو هفته قبل (کشته شدن یک خبرنگار آمریکایی به دست یک تروریست انگلیسی) به شدت افزایش یافته از همین رو در تلاش است تا با استفاده از ائمه جماعت میانه رو از رشد تفکرات افراطی در میان جوانان بریتانیایی و پیوستن آنها به گروه های تروریستی جلوگیری کند.

کد N482484

وبگردی