آفتاب
رحمانی فضلی در حاشیه نشست دولت:

بزودی معاون سیاسی وزارتخانه را با هماهنگی روحانی مشخص می کنم/عدم ورود دولت به انتخابات شورای شهر 

بزودی معاون سیاسی وزارتخانه را با هماهنگی روحانی مشخص می کنم/عدم ورود دولت به انتخابات شورای شهر 

وزیر کشور با بیان اینکه قرار نیست دولت از کسی در انتخابات شورای شهر حمایت کند، گفت:نیروهای امنیتی ما کاملا مسلط به اوضاع مرزها هستند به ویژه در منطقه غرب کشور آمادگی کامل داریم که اگر اقدامی صورت گیرد و مرزهای ما تهدید شود بدون هیچ تردیدی مقابله می کنیم و در شرایط لازم اقدام می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات دولت درباره برنامه ششم توسعه گفت: برنامه ششم توسعه یکی از موضوعات مهم و در دستور کار رئیس جمهور است که یک عقب افتادگی تاریخی در حوزه تعادل و توازن در مناطق داریم.

وی به یکی از مشکلات و عقب افتادگی های برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: فقر عمومی، مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ دلایل مشخصی دارد که نیازمند رعایت توازن و توسعه پایدار است.

وزیر کشور تاکید کرد: باید در برنامه ششم توسعه به ردپای موثری برای توسعه و پایداری در مناطق برسیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درباره عدم حمایت دولت از اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر گفت: قرار نیست دولت در انتخابات شورای شهر از کسی حمایت کند شورای شهر یک نهاد دموکراتیک است که با رای مردم اعضای آن انتخاب می شوند و انتخاب رئیس شورا بر طبق آرای اعضا است و تغییر و تحول در هیات رییسه طبیعی است.

وی افزود: طبیعی است همه جریانات سیاسی برای تصرف مسئولیت ها در هیات رئیسه فعالیت کنند در این انتخابات نیز ترکیب آرا به گونه ای شد که در این انتخابات آقای چمران انتخاب شدند و وزارت کشور هیچ نظری در این باره نداشته و نخواهد داشت.

وزیر کشور تاکید کرد که در انتخابات مجلس آینده نیز دولت هیچ دخالتی نخواهد داشت و وظیفه دولت و وزارت کشور بستر سازی برای اجرای صحیح انتخابات است.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درباره اهمیت مرزهای کشور اظهار داشت: ما در منطقه ای قرار گرفته ایم که هم از سوی افغانستان و پاکستان و هم از سوی مرزهای شرقی متوجه ناپایداری هایی هستیم. بحث اشرار، گروهک های تروریستی و سوءاستفاده از مرزها در این شرایط طبیعی است و عده ای نیز مخالفت و عقده نسبت به ایران دارند.

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی ما کاملا مسلط به اوضاع مرزهای هستند، به ویژه در منطقه غرب کشور آمادگی کامل داریم که اگر اقدامی صورت گیرد و مرزهای ما تهدید شود بدون هیچ تردیدی مقابله کنیم و در شرایط لازم اقدام می کنیم.

وزیر کشور به شرایط کنونی عراق اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت عراق به نفع دولت مرکزی است و اتحاد و یکپارچگی در عراق دیده می شود و کشورهای همسایه نیز خطر داعش را درک کردند و به هر بهانه ای درصدد هستند این مقوله را حل کنند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نقش وزارت کشور در مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: وزارت کشور در حوزه مفاسد اقتصادی ورود نکرده و ضرورتی هم نداشته است اما استانداران باید براساس سیاست های ابلاغی دولت در این باره نظارت کامل داشته باشند.

وی افزود: در حوزه اجرایی و عقد موافقت نامه ها وزارت کشور هر کمکی برای حمایت از این سیاست ها انجام می دهد و نقش پشتیبانی دارد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره معرفی معاون سیاسی امنیتی این وزارتخانه اظهار داشت: معاون سیاسی معاونت مهم و تاثیرگذاری در وزارت کشور است. عزل و نصب ها در این وزارتخانه، تقسیمات کشوری، بررسی احزاب و برگزاری انتخابات از وظایف این معاونت است.

وی با تاکید بر اینکه بنده حساسیت خاصی برای انتخاب این معاونت دارم گفت: تلاش کردم افرادی را شناسایی کنیم که برخی خودشان به علت سنگینی این مسئولیت قبول نکردند و برای دو سه کاندیدایی که معرفی کردم باید با دولت و نظر رئیس جمهور انطباق دهم که به زودی آن را اعلام کنیم.

کد N482465

وبگردی