آفتاب
آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران

آقامیری: طلاب استان تهران کفاف جمعیت را نمی‌دهد

آقامیری: طلاب استان تهران کفاف جمعیت را نمی‌دهد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: ما برای رفع مشکلات طلاب باید به منابعی که در دسترس داریم توجه کنیم و از آنها بهره کافی ببریم تا بتوانیم طلاب را برای ترویج مفاهیم دینی تربیت کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: ما برای رفع مشکلات طلاب باید به منابعی که در دسترس داریم توجه کنیم و از آنها بهره کافی ببریم تا بتوانیم طلاب را برای ترویج مفاهیم دینی تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران که در مصلای تهران برگزار شد، با بیان این‌که «قدمت حوزه‌های علمیه به صورت امروزی به 20 سال پیش بر می‌گردد» گفت: از ابتدای تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران تا به حال قریب به 500 مدرسه حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور تاسیس شده که سهم تهران 60 مدرسه است.

وی ادامه داد: در سراسر کشور حدود 70 هزار فارغ‌التحصیل در حوزه‌های مختلف داریم و تقریبا همین مقدار هم شاغل به تحصیل هستند که سهم تهران 10 درصد است و حدود دو هزار نفر در مقاطع تحصیلی مختلف امسال در تهران مشغول تحصیل می‌شوند و تعداد پایان‌نامه‌هایی که از طلاب خواهر داریم حدود 15 هزار پایان‌نامه است که بسیار محتوایی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: سهم مبلغین حوزه‌های علمیه خواهران چیزی بالغ بر 10 هزار نفر مبلغ است که در حدود 20 هزار سفر تبلیغی شرکت کردند. چیزی که اینجا مهم است و باعث نگرانی می‌شود این است که سبک زندگی مالی طلاب به نحوی است که می‌تواند در حضور آنها تاثیرگذار باشد.

آقامیری افزود: طلاب خواهر از گذشته تاکنون تاثیرات بسیار زیادی در گسترش مفاهیم دینی داشته‌اند و ما باید از حضور آنها و ظرفیت‌هایشان استقبال کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: طلابی که در استان تهران حضور دارند کفاف این جمعیت را نمی‌دهد، ولی اگر ما بخواهیم برای هر خانواده یک روحانی تربیت کنیم این تعداد بسیار کمی است و قطعا کافی نمی‌باشد و ما باید با تحول در این حوزه این خلاء را پر کنیم.

وی ادامه داد: برای رفع این خلاء یکسری موانع درون‌سازمانی است که خود حوزه علمیه باید وارد این بحث شود و مشکلات را از بین ببرد و مشکل بعدی ما در خصوص وضع معیشتی طلاب است که باید با رفع این مشکل، موانع تحصیل آنها را از بین ببریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در پایان گفت: ما برای رفع مشکلات طلاب باید به منابعی که در دسترس داریم توجه کنیم و از آنها بهره کافی ببریم تا بتوانیم طلاب را برای ترویج مفاهیم دینی تربیت کنیم و از همین جا از شهرداری و استاندار تهران که در این سال‌ها به ما کمک بسیار زیادی کردند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

کد N482439

وبگردی