آفتاب

"آسیب شناسی مطالعات تاریخی در رشته علوم قرآن و حدیث" برگزار می شود

"آسیب شناسی مطالعات تاریخی در رشته علوم قرآن و حدیث" برگزار می شود

گروه مطالعات قرآني پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نشست "آسیب شناسی مطالعات تاریخی در رشته علوم قرآن و حدیث" را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه مطالعات قرآني پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سخنراني  با عنوان «آسیب شناسی مطالعات تاریخی در رشته علوم قرآن و حدیث» را  با حضور  دكتر  محمدحسن احمدي برگزار مي كند.

 گروه مطالعات قرآني از کلیه علاقه مندان، متخصصان و اعضاي هيئت علمي دانشگاهها برای شرکت  در این نشست که دوشنبه 17شهريورماه از ساعت 14 تا 16 در سالن انديشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در کردستان جنب ساختمان آ.س.پ برگزار خواهد شد، دعوت می کند.

در این نشست محمدحسن احمدی بر روی موضوعات زیر سخنرانی می کند: روش شناسی، یکی از پیش نیازهای مطالعات تاریخی است اما رویکرد تاریخی نگری در حوزه فهم متون دینی و اسلامی، به شدت غبارآلوده و مبهم است و غالبا روش مشخصی برای ورود تاریخ به حوزه علوم قرآن و حدیث ـ که محور مطالعات اسلامی است ـ تبیین نشده است. آسیب شناسی و ضرورت روشمندسازی مطالعات تاریخی در رشته علوم قرآن و حدیث یکی از اضلاع مهم تحول این رشته در گفتمان تحول علوم انسانی محسوب می شود. کتاب «روش شناسی تاریخی در علوم قرآن و حدیث» که به مبانی و روشهای این نوع مطالعات پرداخته است از گامهای نخستین در این عرصه است که در چهار بخش: مسئله شناسی، منبع شناسی، استدلال تاریخی و ارزشیابی تاریخی تنظیم شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید  با شماره تلفن 88046891 - 021  الی 3 داخلی 320 و یا آدرس ایمیل [email protected]  تماس حاصل نمایید.

 

 

 

کد N482398

وبگردی