آفتاب
بخشایش:

تحریم‌های جدید ایران نشان دهنده سردرگمی آمریکا است

تحریم‌های جدید ایران نشان دهنده سردرگمی آمریکا است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بدون شک آمریکا در ایران جاسوسانی دارد که اطلاعات دقیقی از وضع صادرات و تجارت ایران به خارج مخابره می‌کنند، از این رو آمریکا با تحریم بانک‌های کوچک در تلاش است تا جلوی موفقیت‌های اقتصادی ایران را بگیرد.

احمد بخشایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، درباره وضع تحریم‌های جدید آمریکا بر علیه ایران، اظهار‌کرد: آمریکا دچار نوعی سردرگمی در منطقه خاورمیانه شده است، تهدید داعش از یک سو وتفکر سوداگرانه آمریکا برای اعمال سلطه بر خاورمیانه از سوی دیگر باعث شده که این کشور به وضع تحریم‌های جدید بر ضد ایران اقدام کند.

وی افزود: آمریکا امیدوار بود تا ایران با ادامه حمایت خود از نوری المالکی، نخست وزیری حیدرعبادی را نپذیرد تا از این طریق دامنه اختلافات درون منطقه‌ای در خاورمیانه به اوج خود برسد، اما پس از اعلام حمایت تمام قد نیروهای مبارز عراقی و ایرانی از عبادی این نقشه آمریکا نیز نقش بر آب شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان‌کرد: آمریکا در سوریه نیز با یک پارادکس بزرگ مواجه است، چرا که اگر بخواهد گروه تروریستی داعش را ریشه کن کند باید به حمایت از بشار اسد بپردازد این در حالی است که آمریکا سه سال تمام از همه توان خود برای مبارزه با بشار اسد استفاده کرده است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت‌های منطقه باید هوشیار باشند، گفت: آمریکا ممکن است در ابتدا قوای ارتش آزاد را برای مقابله با داعش بسیج کند و پس از شکست این گروه سلفی تکفیری بر علیه بشار اسد جنگ تازه‌ای را شروع کند.

بخشایش ادامه داد: آمریکا برای مذاکرات اتمی خود با ایران از سوی اسرائیل و برخی نیروهای عربی منطقه تحت فشار قرار دارد و از سوی دیگر ایران نیز بی توجه به تحریم‌های منطقه‌ای و بین المللی به پیشبرد مقاصد اقتصادی خود در جهان می‌پردازد و داد و ستد‌های خود را سامان می‌بخشد بنابراین آمریکا برای اثبات رای خود به قدر‌ت‌های بین المللی مجبور است تحریم‌های جدید را بر علیه شرکت‌هایی اعمال کند که به تصور او در پشت پرده معاملات تجاری ایران را کاتالیز می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا شرکت‌ها و بانک‌های کوچک ایرانی را تحریم می‌کند، افزود: بدون شک آمریکا در ایران جاسوسانی دارد که اطلاعات دقیقی از وضع صادرات و تجارت ایران به خارج مخابره می‌کنند از این رو آمریکا با تحریم بانک‌های کوچکی مانند بانک قوامین و موسسه رسالت در تلاش است تا جلوی موفقیت‌های اقتصادی ایران را بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح ‌کرد: برخی اقدامات و اظهار نظرهای داخلی نیز به اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا دامن می‌زند، برخی مسوولان در برخی سخنرانی‌های خود برای کوبیدن دولت نهم و دهم این گونه القاء می‌کنند که آثار بد اقتصادی امروز نتیجه تحریم‌های ظالمانه گذشته است و بازخورد این گفته‌ها در نگاه مسئولان آمریکایی باعث وضع تحریم‌های جدید می‌شود.

انتهای پیام

کد N482101

وبگردی