آفتاب

دهمین سالگرد شهادت حاج داوود کریمی فردا برگزار می شود

دهمین سالگرد شهادت حاج داوود کریمی فردا برگزار می شود

دهمین سالگرد شهادت سردار رشید حاج داوود کریمی عصر پنج شنبه 13 شهریورماه ساعت 17 در کنار مزار وی در قطعه ۲۹ گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، این مراسم همانند سال های قبل با سخنرانی و خاطره گویی ایثارگران، فرماندهان و هم‌رزمان آن شهید والامقام آغاز و با غبار روبی مزار وی با گلاب توسط خانواده های معزز شهدا برگزار می شود.

شهید حاج داود کریمی جانباز شیمیایی جوانمردی که کارهای ماندنی فراوانی انجام داد کسی که از ابتدای جنگ و در زمان فرماندهی سپاه تهران در جبهه ها حضور فعال داشت و از سال 1368 تا زمان شهادت، تنها یک کارگر ساده قالب ساز بود. او هرگز دنبال مقام و منصب نرفت و نخواست که درجه ای بر شانه هایش باشد.
یکی از بهترین توصیف ها درباره شخصیت حاج داوود کریمی همان است که آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در پیام مربوط به شهادت او فرمودند: «این جانب آن مرد با ایمان و ایثارگر را در همه دوران پس از انقلاب دارای صدق و صفا شناختم و آزمایش دشوار الهی در دوران ابتلا به عوارض دردناک آسیب شیمیایی را برای او هدیه ای معنوی برای رشد و اعتلای روحی آن شهید عزیز می دانم.»
هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز درباره شهادت این جوانمرد تاریخ معاصر ایران زمین چنین نوشت: « شهادت اين فرمانده دلير كه تاول بمب شيميايي را چون مدال مظلوميت ملت ايران بر سينه داشت، سندي ديگر براي اثبات حقانيت انقلاب اسلامي و رسوايي سردمداراني است كه خود مسؤول اشاعه‌ي سلاح‌هاي كشتار جمعي‌اند ولي با بهانه‌ي جلوگيري از سلاح‌هاي كشتار جمعي لشكركشي مي‌كنند و فشارهاي ديپلماسي مي‌آورند.»

/2727

کد N482077

وبگردی