آفتاب

علمای الازهر: طرح وهابی‌ها برای انتقال قبر پیامبر (ص) تلاش برای ایجاد فتنه است

علمای الازهر: طرح وهابی‌ها برای انتقال قبر پیامبر (ص) تلاش برای ایجاد فتنه است

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تلاش وهابی‌های عربستان برای نبش قبر پیامبر(ص) و انتقال آن به قبرستان بقیع، علمای الازهر و مرکز پژوهش‌های اسلامی این طرح وهابی‌ها را تلاش برای ایجاد فتنه و برانگیختن خشم مسلمانان دانستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه القدس العربی، پس از آنکه روزنامه‌ی ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرد که وهابیان عربستان سعودی طرحی مبنی بر نبش قبر پیامبر(ص) و انتقال پیکر ایشان به قبرستان بقیع را در دست دارند، چند تن از علمای الازهر و مرکز پژوهش‌های امور اسلامی این طرح را تلاش وهابی‌ها برای ایجاد فتنه و برانگیختن خشم مسلمانان دانستند و تاکید کردند که اسنادها و مسائلی که این طرح بر اساس آن‌ها اجرا می‌شود کاملاً باطل است و در قرآن و سنت پیامبر چنین چیزی وجود ندارد بلکه عکس آن‌ وجود دارد.

الشحات الجندی، عضو مرکز پژوهش‌های اسلامی گفت: این طرح عربستان جنجال‌ زیادی برانگیخته و هدف آن ایجاد آشوب و تنش و فتنه است.

وی در خصوص مطرح شدن این طرح با بهانه مخالفت با ساختن بارگاه و مقبره گفت: در قرآن مسائلی غیر از این وجود دارد و برخی آیات قرآن نشان می‌دهد که وجود قبر در داخل مسجد جایز است.

علی ابوالحسن، رئیس کمیته فتوادهی در الازهر نیز گفت: قبر پیامبر در داخل مسجد نیست و به طور کامل جایز نیست جسد پیامبر را انتقال داد چرا که ما قاعده و قانون داریم که می‌گوید قبور پیامبران نباید تغییر کند.

انتهای پیام

کد N482066

وبگردی