آفتاب

احتمال پیوستن یک گروه متحد طالبان افغانستان به داعش

احتمال پیوستن یک گروه متحد طالبان افغانستان به داعش

اعضای گروهی شبه‌نظامی که از متحدان طالبان در افغانستان هستند، در حال بررسی پیوستن به گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرمانده این گروه شبه‌نظامی در گفت‌و‌گو با بی‌.بی.سی عنوان داشت که همچنان به مبارزه خود علیه دولت افغانستان ادامه می‌دهد و این روند حتی پس از خروج نیروهای ناتو در 2014 متوقف نمی‌شود.

"میر واعظ"، فرمانده این گروه شبه‌نظامی گفت: چنانچه داعش یک خلافت اسلامی واقعی را نشان دهد، ما برای پیوستن به این گروه تروریستی آمادگی داریم.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که اختلافات بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان همچنان ادامه دارد و نتایج انتخابات ماه ژوئن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز هیچ فردی به عنوان پیروز نهایی معرفی نشده است.

در همین حال روند بازشماری آرا همچنان ادامه دارد.

میر واعظ گفت: ما داعش را می‌شناسیم و با برخی از اعضای این گروه تماس داریم. ما منتظریم ببینیم که آیا آن‌ها می‌توانند مایحتاج یک خلافت اسلامی را برآورده کنند یا خیر. چنانچه ما متوجه شویم که این امر تحقق یافته، اطمینان داریم که رهبری ما سرسپردگی خود را به آن‌ها اعلام می‌کند و با آن‌ها بیعت می‌کند. اگر ما در روند عملیات‌های آن‌ها مشکلی ببینیم، به آن‌ها می‌پیوندیم. اگر طالبان به داعش بپیوندد، می‌تواند به فعالیت‌های خود ابعاد کاملاً جدیدی اضافه کند.

در سراسر افعانستان هم‌اکنون 14 جبهه مختلف وجود دارد که طالبان از این طریق با دولت افغانستان می‌جنگد. میر واعظ که پیشتر در گروه‌های دیگری بوده است هم‌اکنون به "حزب اسلامی" تعلق دارد که در اطراف مرکز ولایت بغلان در شمال افغانستان می‌جنگد.

طی سال‌های گذشته این حزب به دلیل خوی وحشی‌گری‌اش مشهور شده است که حتی در برخی موارد خود اعضای طالبان را هم هدف گرفته است.

این گروه در میان روزنامه‌نگاران غربی نیز سابقه‌ خوبی ندارد. در دهه 1980 آن‌ها یکی از فیلمبرداران آزاد را که برای بی‌.‌بی.‌سی کار می‌کرد، دعوت کردند تا به عملیات آن‌ها برود اما شبانه وی را کشتند تا تجهیزاتش را بفروشند.

انتهای پیام

کد N481794

وبگردی