آفتاب
الجزیره خبر داد:

افزایش محبوبیت حماس بعد از جنگ غزه/مقاومت پیروز انتخابات فلسطین است

افزایش محبوبیت حماس بعد از جنگ غزه/مقاومت پیروز انتخابات فلسطین است

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که بعد از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه محبوبیت حماس در میان فلسطینیان افزایش یافته و اگر همین امروز انتخاباتی در سرزمین های فلسطینی انجام شود این گروه پیروز قاطع آن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نظرسنجی مرکز فلسطینی برای سیاست نشان می دهد که در صورت برگزاری انتخابات در نوار غزه و کرانه باختری میزان رای کسب شده توسط "اسماعیل هنیه" از رهیران حماس، دو برابر میزان رای کسب شده توسط "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان، خواهد بود.

نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که ایدئولوژی حماس یعنی مقاومت می تواند موجب آزادی سرزمین فلسطین شود. 20 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند که برای حمایت از سرزمین فلسطینی گزینه های بدون خشونت را ترجیح می دهند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که رو گذشته منتشر شده 79 درصد از شرکت کنندگان حماس را پیروز جنگ اخیر غزه دانسته و فقط 3 درصد اعتقاد داشتند که اسرائیل در این جنگ پیروز شده است. بر همین اساس 17 درصد شرکت کنندگان نیز اعتقاد داشتند که هر دو طرف یعنی هم حماس و هم رژیم صهیونیستی در جنگ پیروز شده اند.

کد N481744

وبگردی