آفتاب

ارتش پاکستان: 910 تروریست در وزیرستان شمالی کشته شده اند

ارتش پاکستان: 910 تروریست در وزیرستان شمالی کشته شده اند

اسلام آباد – ایرنا – ارتش پاکستان در تازه ترین اخبار از عملیات نظامی گسترده علیه گروه های شبه نظامی در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی، روز چهارشنبه اعلام کرد که تاکنون 910 نفر از تروریست ها در این عملیات کشته شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از اسلام آباد، حملات گسترده زمینی و هوایی ارتش پاکستان علیه مواضع گروه های شبه نظامی و تروریستی در مناطقی قبایلی وزیرستان شمالی که به عملیات «ضرب عضب» “Zarb –e- Azb” معروف است، از روز 25 خرداد ماه گذشته و بعد از به بن بست رسیدن مذاکرات صلح میان دولت و طالبان پاکستان آغاز شد.

دولت نواز شریف ابتدا قصد مذکراه با این گروه را داشت اما ادامه اقدامات تروریستی از سوی طالبان و به ویژه حمله مرگبار آنها به فرودگاه کراچی، باعث شد تا دولت تصمیم به آغاز عملیات نظامی علیه این شبه نظامیان و تروریست ها بگیرد.

تا کنون 65 نفر از نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان نیز در این عملیات کشته و بیش از 200 نفر مجروح شده اند.

ارتش اعلام کرده که توانسته است شهرهای میرانشاه، میرالی، داتاخال، بویا و دگان را که به مخفی گاه های اصلی تروریست ها تبدیل شده بودند، پاکسازی کند.

همچنین ارتش توانسته است مقادیر زیادی سلاح های سبک و نیمه سنگین متعلق به تروریست ها را در این منطقه کشف وضبط کند.

از آنجا که عملیات ضرب عضب در مناطق نزدیک به مرز افغانستان درحال انجام است، دولت پاکستان اعلام کرده که در بسیاری از حملات ارتش، تروریست ها به راحتی داخل خاک افغانستان گریخته اند.

دولت اسلام آباد از کابل خواسته است تا با تقویت نیروهای مرزی خود، مانع از عبور آسان شبه نظامیان طالبان از مرز به داخل خاک افغانستان شوند.

عملیات ضرب عضب اگرچه توانسته است ضربه نسبتا خوبی به شبه نظامیان در وزیرستان شمالی بزند، اما باعث شده تا حدود یک میلیون نفر از ساکنان این مناطق ناچار به ترک خانه هایشان شوند و به مناطق امن پناه ببرند.

دولت پاکستان وعده داده است که به وضعیت این آوارگان رسیدگی خواهد کرد و بعد از عملیات علیه شبه نظامیان، بلافاصله کار بازسازی منطقه را آغاز خواهد کرد.

ارتش و دولت پاکستان تاکید کرده اند عملیات ضرب عضب تا نابودی کامل تروریست ها و گروه های شبه نظامی ادامه خواهد یافت.

آساق*1*271**1723*1579*
کد N481737

وبگردی