آفتاب
در جلسه نوبت عصر مطرح شد؛

انتقاد خبرگان از وضعیت فرهنگی کشور/ نیروهای مؤمن، متخصص و انقلابی برای اداره پست های حساس در آینده تربیت شوند

انتقاد خبرگان از وضعیت فرهنگی کشور/ نیروهای مؤمن، متخصص و انقلابی برای اداره پست های حساس در آینده تربیت شوند

نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور از ایستادگی رهبری انقلاب در برابر انحرافات و جریانات التقاطی موجب جلوگیری از پدید آمدن جریانات مخالف نظام شده است تقدیر کرده و بر لزوم تربیت نیروهای مؤمن، متخصص و انقلابی برای اداره ی پست های حساس در آینده تأکید نمودند.

به گزارش خبرنگار مهر جلسه دوم شانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان عصر روز گذشته نیز با حضور اعضاء و ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان ادامه یافت.

در نوبت عصر هم تعدادی از اعضای مجلس خبرگان به ایراد سخن پرداختند؛

 

شفیعی: ایستادگی مقام معظم رهبری در برابر انحرافات موجب جلوگیری از پدید آمدن جریانات مخالف نظام شده است

سید علی شفیعی با ذکر فضائلی از دوره رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به دوران رهبری شایسته مقام معظم رهبری  و اتخاذ تدابیر حکیمانه از سوی معظم له در عرصه‌های گوناگون داخلی و خارجی، اشاره کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: رهبری انقلاب در ایستادگی  برای حفظ حقوق آحاد مردم، اهتمام در نظام‌مندی حکومت و حاکمیت اسلامی و تدوین منشورها و چشم‌اندازها واقعاً جدی و خستگی ناپذیر بوده است.

وی با بیان اینکه نسخه‌ رهایی بخش به جامعه معاصر با رهبری مقام معظم رهبری آینده‌ای روشن را نوید می‌دهد اظهار داشت: ایستادگی ایشان در برابر انحرافات و جریانات التقاطی موجب جلوگیری از پدید آمدن جریانات مخالف نظام شده است.

وی در ادامه افزود: رهبری مقام معظم رهبری در طی 26 سال گذشته، کارکرد عملی ولایت فقیه در تمام عرصه‌های اجتماعی و سیاسی را در یک نظام اسلامی به نمایش گذاشته است.

 

قرشی: اداره امور جامعه با تدابیر رهبر انقلاب شایسته تقدیر است

در ادامه جلسه نوبت عصر اجلاس خبرگان نماینده مردم آذربایجان غربی تمشیت امور جامعه با تدابیر و مدیریت راهیانه رهبر معظم انقلاب را مثال زدنی و شایسته تقدیر و تشکر خواند.

آیت‌الله سید‌علی‌اکبر قرشی با اشاره به برخی آیات و روایات، صفات و ویژگی‌های منافقین را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از جایگاه مجلس خبرگان و نقش برجسته رهبری در جامعه اسلامی سخن گفت.

 

دیرباز: خبرگان باید از جایگاه مهم رهبری و نقش ولایت فقیه در مدیریت جامعه حمایت کنند

[span id='C742_LblContent']حجت الاسلام و المسلمین دیرباز نیز سومین سخنران پیش از دستور این جلسه نوبی عصر خبرگان رهبری بود.

وی در نطق خود، ابتدا از سخنرانی افتتاحیه که از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی؛ نایب رئیس مجلس خبرگان به عنوان ریاست جلسه ایراد شد تقدیر و تشکر کرد و گفت: شیوه استدلال ایشان در بیان جایگاه رهبر و حاکم اسلامی و استناد به آیات قرآن کریم بسیار بجا و شایسته تقدیر بود.

دیرباز با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان و نقش نمایندگان این مجلس گفت: نمایندگان خبرگان به جهت جایگاه معنوی و اجتماعی که در بین مردم دارند همواره هم باید از جایگاه مهم رهبری و نقش ولایت فقیه در مدیریت جامعه حمایت کرده و هم به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم باید در جهت حل مشکلات و حرکت در این راه از هیچ گونه کوششی دریغ نکنند و این پایگاه اجتماعی را به عنوان عالم دینی هر چه بیشتر حفظ و تقویت نمایند.

  نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری  افزود: اگر کارشناسان اقتصادی و کسانی که در این زمینه، صاحب نظر هستند با امعان نظر بیشتری، پیشنهادات و یا راهکارهای اجرایی خود را ارائه دهند قطعاً می‌تواند تیم اقتصادی دولت و تمام مسؤولین را در راستای اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری یاری رسانده و قدمی برای رفع مشکلات مردم بردارند.

 

حائری شیرازی : رقابت ها در جامعه توام با رفاقت باشد نه عداوت

در پایان جلسه نوبت عصر مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به حفظ رقابت توام با رفاقت به جای عداوت با بیان روایاتی بر ضرورت این امر در جامعه و بین برادران ایمانی تأکید نمود و ادامه داد: آنچه جامعه دینی را دچار چالش و کند شدن حرکت و پیشرفت می‌کند، دورشدن افراد جامعه از یکدیگر و جایگزینی رقابت‌ها به جای رفاقت‌ها و دوستی‌ها در بین مردم است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با اشاره به آیه 63 سوره مائده: «لولا ینههم الربانیون و الاحبار عن قولهم الاثم و اکلهم السحت» به دو مورد اشاره کرد یکی «قول اثم» که رقابت را به عداوت تبدیل می‌کند و یکی «اکل سحت» که کارکردن پول و از هیچ به همه چیز رسیدن است.

 

 

کد N481717

وبگردی