آفتاب

حمله یکی از سرکرده های گروهک تروریستی النصره به سرکرده داعش

حمله یکی از سرکرده های گروهک تروریستی النصره به سرکرده داعش

تهران- ایرنا- ˈابوماریه القحطانیˈ یکی از سرکرده های سابق گروهک تروریستیˈالنصرهˈ وابسته به سازمان القاعده با حمله شدید به ˈابوبکر البغدادیˈ سرکرده ˈداعشˈ دیگر گروه تروریستی فعال در عراق و سوریه، وی را قاتل اهل سنت دانست.

به گزارش پایگاه خبری عراقی ˈالمسلةˈ، ابوماریه القحطانی با حمله شدید به سرکرده داعش، گفت: ابوبکر بغدادی و یارانش اهل سنت را در سوریه به قتل می رسانند.

قحطانی که مدتی مسئول امور شرعی گروهک النصره و فرمانده عملیات آن در شرق سوریه بوده، افزود: داعشی ها مردان را مقابل زنان و کودکانشان اعدام می کنند.

وی گروه داعش را گروهی جنایتکار، شبیه گرگ و وحشی دانست.

قحطانی در ادامه همچنین با انتقاد شدید از سیاست های آمریکا، گفت: آمریکا تنها برای نجات جان مسیحیان در موصل، هواپیماهای خود را به حرکت در آورد، اما توجهی به کشتار مسلمانان ندارد و وقتی داعشی ها اهل سنت را در شرق سوریه به قتل می رساندند، هیچ کاری انجام نداد.

گفتنی است که این دو گروه تروریستی افکار و عقاید مشابهی دارند و هر دو از زیر شاخه های سازمان تروریستی القاعده به شمار می آیند، اما، اخیرا سرکرده های این دو گروه به خاطر جنگ قدرت با هم درگیر شده و یکدیگر را تکفیر می کنند و در این میان درگیری های میان نیروهای دو گروه در سوریه روی داده که در جریان آن شمار زیادی از طرفین کشته شده اند.

گروهک تروریستی داعش به دلیل دسترسی به منابع مالی بیشتر، موفق شده است شمار زیادی از عناصر گروهک تروریستی النصره را جذب خود کند و این باعث نگرانی بیشتر سرکرده های گروهک النصره شده است.

تاکنون شمار زیادی از مردم سوریه و عراق توسط این دو گروه که بیشتر عناصرشان را خارجی ها تشکیل می دهند، کشته شده اند و مردم سوریه از این دو گروه اعلام برائت کرده اند.

خاورم **2041**7074**1275
کد N481555

وبگردی