آفتاب
کاشفی در گفت‌وگو با ایسنا:

به خاطر سیاسی شدن فضا نباید سکوت و فرار کرد

به خاطر سیاسی شدن فضا نباید سکوت و فرار کرد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: : آن‌چه به حال جامعه مضر است سیاست‌زدگی و سوءاستفاده است ولی برخورد سیاسی درست و معقول اشکال ندارد و هیچ وقت نباید گفت به خاطر سیاسی شدن فضا سکوت و فرار کرد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: : آن‌چه به حال جامعه مضر است سیاست‌زدگی و سوءاستفاده است ولی برخورد سیاسی درست و معقول اشکال ندارد و هیچ وقت نباید گفت به خاطر سیاسی شدن فضا سکوت و فرار کرد.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که هیچ کس نیست که بی‌نیاز از نقد باشد و دولت باید توجه به نقد و نقادی را بیش از پیش مدنظر قرار دهد، گفت: البته با توجه به برگزاری جلسات دولتمردان با احزاب،‌ دانشگاهیان و نخبگان بحث نقادی با اهمیت قلمداد شده است و لازم است تا این روند با اقتصاددانان، دانشگاهیان و نهادهای مردم نهاد دنبال شود چرا که اتخاذ چنین رویکردی به نفع جامعه است.

وی تأکید کرد: وجود چنین روندی نشان‌دهنده این است که دولت ظرفیت شنیدن نقد را دارد و همه باید از این موضوع حسن استفاده کنند اگر چه ممکن است برخی بخواهند از چنین فضایی استفاده مناسب نداشته باشند ولی اگر این موضوعات به درستی ساماندهی شود و در هر زمینه احساس مسئولیت وجود داشته باشد فضا همچنان خیر خواهد بود.

کاشفی همچنین اظهار کرد: می‌توانیم از خودمان شروع کنیم، کسانی که در یک جامعه زندگی می کنند باید نسبت به توسعه و رشد آن جامعه احساس مسئولیت کنند و فقط مصرف‌کننده نباشند. در این راستا حتی افراد باید نسبت به این‌که مثلا فریاد نابجایی بزنند و بدین وسیله مزاحمتی ایجاد کنند، احساس مسئولیت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این‌که همه بدانیم می‌توانیم با یک تعامل سازنده و گفت‌وگو به نقد بپردازیم و متوجه باشیم که کسی که ما را نقد می‌کند در واقع هدیه‌ای به ما داده است، افزود: باید زمینه نقد و نقادی را به صورت سالم فراهم کنیم تا ان‌شاءالله زمینه رشد در جامعه اتفاق بیفتد.

وی در ادامه اظهار کرد: سکوت برابر نقد به عنوان یک عامل در جهت سیاسی نشدن فضا مثمر ثمر نیست و اصلا در این راستا به صلاح نمی‌باشد. وقتی سکوت می‌کنیم معلوم نیست با چه چیزی موافق و با چه چیزی مخالف هستیم باید حرف و نظر را با در نظر گرفتن ملاک‌های ارزشی و اخلاقی بدون این‌که تخریبی در کار باشد بیان کرد. ما رأی ممتنع نداریم و باید نسبت به یک موضوع یا مخالفت یا موافقت داشت و برای هر دو نیز استدلال آورد. رأی ممتنع و موجب سکوت یعنی ندانستن که این درست نیست.

کاشفی خاطرنشان کرد: آن‌چه مضر است سیاست‌زدگی و سوءاستفاده است ولی برخورد سیاسی درست و معقول اشکال ندارد و هیچ وقت نباید گفت به خاطر سیاسی شدن فضا سکوت و فرار کرد.

انتهای پیام

کد N481538

وبگردی