آفتاب
شکست تیم والیبال امریکا مقابل ایران /

مشاور ارشد وزارت خارجه امریکا : ما خوشحالیم والیبال ایران به چنین موقعیتی رسید

مشاور ارشد وزارت خارجه امریکا : ما خوشحالیم والیبال ایران به چنین موقعیتی رسید

تهران - ایرنا - گرگ سالیوان مشاور ارشد ارتباطات استراتژیک وزارت خارجه آمریکا گفت: شاید طرفداران والیبال امریکا از حرفم خوششان نیاید اما من خوشحالم که تیم ملی والیبال ایران به چنین موقعیتی دست یافته است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: ما در وزارت امور خارجه آمریکا از این تبادل افراد میان دو کشور و همچنین تبادل در زمینه های هنر، فرهنگ، آموزش و پرورش و ورزش پشتیبانی می کنیم.

او اظهارکرد: ورزش به عنوان راهی برای پیشبرد تفاهم متقابل ایران و ایالات متحده سودمند است، این تیم ملی والیبال ایران است و ما افتخار داریم که بخشی از مناسبات دو طرف باشیم.

سالیوان ادامه داد: فدراسیون والیبال آمریکا از تیم والیبال ایران دعوت کرد و این تیم به مدت 12 روز اینجا بود؛ این نخستین بار پس از 35 سال بود که دو تیم با یکدیگر مسابقه می دادند و این دیدارها برای شناخت یکدیگر و با هم بودن بسیار خوب است.

وی در گفت و گو با تلویزیون فارسی آمریکا اضافه کرد: فرصتی بود برای دو تیم که یکدیگر را بشناسند و با هم تمرین کنند، آنها 4 مسابقه برگزار کردند، تمرین کردند تا برای مسابقات قهرمانی جهان در لهستان آماده شوند و به نظر ما این هم به نفع تیم ایران بود و پیروزی های خیلی خوبی هم داشته است.

مشاورارشد ارتباطات استراتژیک وزارت خارجه آمریکا گفت: تیم ایران بر ایتالیا که تیم شماره 3 والیبال جهان است غلبه کرد، روز سه شنبه هم بر آمریکا که تیم شماره 4 والیبال جهان است پیروز شد.

سالیوان افزود: طرفداران والیبال آمریکا قطعا از این حرف های من خوششان نخواهد آمد اما ما خوشحالیم که تیم ایران به چنین موقعیتی دست یافته است.

وی اظهارکرد: بازیکنان ایران بسیار خوب درخشیدند؛ غفور خوب درخشید؛ قائمی در بازی با آمریکا بسیار عالی بود، ببینیم چه می شود شاید باز هم با هم روبرو شویم.

او خاطرنشان کرد: هر دو تیم از فرصت ها خوب استفاده کردند. بازی همه بازیکنان درخشان بود. تیم ها در سطح تازه ای از رقابت قرار گرفتند. تیم ایران یکپارچه خوب عمل کرد و تیم آمریکا هم از فرصت خوب استفاده کرد.

سالیوان تصریح کرد: آنها قادرند هر تیمی را ببرند. نشان دادند که می توانند هر کاری بکنند و از نظر بدنی هم آمادگی دارند.

وی افزود: آمریکا می داند در برابر چه حریفی قرار دارد، اگر باز هم با تیم ایران روبرو شویم، آماده خواهیم بود.

ایرانم**1021 ** 1917
کد N481330

وبگردی