آفتاب
وزیر نفت:

واگذاری مدل‌سازی و توسعه چند مخزن مهم کشور به پژوهشگاه نفت

واگذاری مدل‌سازی و توسعه چند مخزن مهم کشور به پژوهشگاه نفت

چند مخزن مهم کشور به منظور ارایه راه حل‌های عملیاتی ، مدل سازی و توسعه در آینده نزدیک به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار خواهد شد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت، روز سه شنبه 11 شهریور ماه طی بازدیدی از پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این مطلب گفت: بر اساس سیاست های جدید وزارت نفت و به منظور صیانت از منابع انرژی، مسئولیت کامل و افزایش بازیافت تعدادی از مخازن به عهده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ خواهد بود.

وزیر نفت افزود: از این پس تمامی فعالیت‌های مربوط به مخازن واگذار شده به پژوهشگاه برعهده آن مرکز بوده و از صفر تا صد فعالیت‌ها را باید آن نهاد انجام دهد و در آن زمینه صاحب کرسی شود.

بیژن زنگنه با بیان اینکه این مراکز باید به طور مستقل و متمرکز بر روی مخازن مطالعه و تحقیق کنند گفت: فعالیت‌های هر بخش از مخزن نباید به شرکت‌های متفاوت واگذار شود بلکه یک مدیریت واحد از سوی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ انجام می‌پذیرد و با توجه به توانمندی‌های موجود، فرآیندهای مختلف مربوط به مخزن را بین شرکای خارجی معتبر و ذی نفعان و همکاران تقسیم کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز نمی توان در خصوص واگذاری مخزنی مشخص به پژوهشگاه اظهار نظر قطعی کرد گفت: این امر مستلزم برگزاری جلسات مشترک بین پژوهشگاه و شرکت ملی نفت است، ولی قطعا 3 تا 4 مخزن بزرگ به پژوهشگاه واگذار خواهد شد که مسئولیت پژوهش و پاسخ به سوالات عملیاتی در ارتباط با مخازن واگذار شده بر عهده این مرکز پژوهشی خواهد بود.

وزیر نفت در پایان افزود: نهادهایی که راهبری توسعه مخازن را به عهده می‌گیرند در جایگاه کارفرما هستند که باید در تعامل و همکاری تنگاتنگ با شرکت‌های خارجی، اطلاعات و فهم فنی خود از مخزن را ارتقاء دهند.

انتهای پیام

کد N480733

وبگردی