آفتاب

افزایش فشارهای ایدئولوژیک در دانشگاه‌های چین

افزایش فشارهای ایدئولوژیک در دانشگاه‌های چین

سه دانشگاه مطرح چین متعهد شدند تا کنترل ایدئولوژیک بیشتری بر دانشجویان و اساتید اعمال کنند. این اقدام تلاشی گسترده‌تر برای تشدید فشارها بر آزادی بیان در این کشور اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات توسط کمیته حزب کمونیست دانشگاه پکینگ شانگهای، فودان و سون یات-سن مطرح شد. کمیته‌های این دانشگاه‌ها هر کدام در بیانیه‌ای جداگانه "انگیزه‌های پنهان" کسانی که حزب حاکم را مورد هدف قرار می‌دهند، محکوم کردند.

در بیانیه کمیته حزب کمونیست آمده است: در سال‌های اخیر، برخی از مردم با انگیزه‌های پنهان با انتشار مطالبی در اینترنت موجب آتش افروزی شده‌اند، در حالی که نهایتا حزب کمونیست چین و سیستم سوسیالیستی را هدف قرار می‌دهند.

در ادامه این بیانیه گفته شد: ما باید به این اقدامات واکنش نشان دهیم و در این راه استادان و دانشجویان را برای تقویت حساسیت سیاسی‌شان راهنمایی کنیم.

در همین حال، دانشگاه فودان بر تقویت هدایت‌های آموزشی برای استادان جوان تاکید کرده تا بتوانند "راه مارکس برای رسیدن به هدفش را بفهمند."

در بیانیه‌ این دانشگاه آمده، دانشگاه باید آموزش تاریخ این حزب و کشور را تقویت کرده و فهمی عمیق از نامناسب بودن روش پیشرفت غرب برای چین را فراهم کند.

چین قوانین سختی را بر اطلاعات، رسانه‌هایی که توسط دولت کنترل می‌شوند و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و در جهت سانسور آن‌ها اعمال می‌کند.

انتهای پیام

کد N480614

وبگردی