آفتاب

توصیه‌های آیت‌الله صافی به خیّرین مسکن‌ساز

توصیه‌های آیت‌الله صافی به خیّرین مسکن‌ساز

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: حیات جامعه اسلامی در این است که انسان‌های نمونه، مؤمن و خیّری در آن حضور داشته باشند که به نفع محرومان و مستمندان و مردم کم درآمد، انجام وظیفه کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از خیّرین مسکن‌ساز کشور با تشکر فراوان از همه‌ی خیّرین با اشاره به روایاتی که از حضرات معصومین علیهم السلام در این باره وارد شده است، اظهار کرد: هیچ عبادتی بهتر از این نیست که انسان، سرور و شادمانی را در قلب مؤمن بیاورد. شما با این کار نه تنها قلب مؤمنین را شاد می‌کنید؛ بلکه اول کسی که خوشحال می‌شود، وجود مقدّس حضرت ولیّ عصر ارواح العالمین له الفداء می‌باشند.

این مرجع تقلید ادامه داد: همه‌ی‌ مردمی که خانه و مسکن ندارند، شیعیان آن حضرت و فرزندان ایشان می‌باشند و شما در حقیقت، خانه را برای فرزندان آن حضرت ساخته‌اید و این افتخار بسیار بزرگی است که نصیب شما شده است.

وی افزود: من هم به خیّرین، این نعمت بزرگ را تبریک می‌گویم و خیلی دوست داشتم که با شما در این کار بزرگ و در ثواب بسیار زیاد آنها سهیم و شریک باشم.

صافی‌گلپایگانی گفت:‌ من به خیّرین محترم توصیه می کنم که خانه‌ها و منازل را به سبک سنّتی و اسلامی بسازند که فرهنگ اصیل اسلام در آنجا کاملاً رعایت شود. ما فرهنگی مستقل داریم و می‌توانیم به دنیا اعلام کنیم که تحت لوای این فرهنگ، به اهداف والای انسانی و اسلامی خواهیم رسید.

وی ادامه داد: باید مواظب بود که فرهنگ آپارتمانی، فرهنگ غربی و ضدّ اسلامی نباشد؛ بلکه فرهنگی باشد که خانواده‌ها در آن به دستورات شرع مقدّس و عفّت و حجاب پایبند بوده و از اختلاط غیر شرعی محفوظ باشد.

این مرجع تقلید در پایان برای همه‌ی خیّرین، طلب مزید توفیق و خدمت به مردم را از خداوند متعال مسئلت کرد.

انتهای پیام

کد N480374

وبگردی