آفتاب

درخواست کمک مجدد بازداشت‌شدگان آمریکایی در کره شمالی

درخواست کمک مجدد بازداشت‌شدگان آمریکایی در کره شمالی

دولت کره شمالی به رسانه‌های خارجی اجازه داد تا با سه آمریکایی بازداشت شده برای تماس داشتن با خانواده‌هایشان و درخواست از دولت برای فرستادن یک نماینده بلند پایه در جهت گفت‌وگو برای آزادی آن‌ها مصاحبه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جفری فول و میتو میلر اعلام کردند، منتظر دادگاه خود تا یک ماه آینده هستند. اما آن‌ها مجددا تکرار کردند که نمی‌دانند چه مجازاتی در انتظار آن‌ها خواهد بود. کنت بائه که در حال گذراندن مجازات 15 ساله خود است نیز گفت، سلامتی‌اش در اردوگاه کار اجباری، جایی که هر روز هشت ساعت در آن کار می‌کند، آسیب دیده است.

این سه بازداشتی آمریکایی معتقدند که تنها راه آزادی آن‌ها فرستادن یک نماینده بلند پایه آمریکایی برای درخواست مستقیم از مقامات کره شمالی است.

این روش معمول کره شمالی درباره زندانیان آمریکایی است. پیشتر بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای آزادی و امنیت زندانیان آمریکایی به پیونگ یانگ سفر کرده بود.

دولت کره شمالی اعلام کرده است، فول و میلر دست به اقدامات خصمانه‌ای زده‌اند و مانند تروریست‌ها عمل کرده‌اند. دولت این کشور همچنین اظهار کرده که مقامات برای برگزاری دادگاه آماده می‌شوند اما زمان دقیق آن را اعلام نکرده‌اند.

در همین حال، پاتریک ونترل، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: آزادی شهروندان آمریکایی اولویت اول ماست و ما در کاخ سفید پیگیر پرونده‌های این سه نفر هستیم. ما تمام تلاش خود برای آزادی آن‌ها را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N480144

وبگردی