آفتاب

واکنش ناشیانه یک مقام اسراییلی به سرنگونی پهپاد توسط سپاه

واکنش ناشیانه یک مقام اسراییلی به سرنگونی پهپاد توسط سپاه

در پی سرنگونی یک پهپاد رژیم صهیونیستی توسط نیروهای سپاه در ایران، مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش برای جبران این شکست سعی دارند با انتشار اخباری غیرمستند ثابت کنند که قادر به اقدام واکنشی در این زمینه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی شب گذشته به نقل از مقامات این رژیم مدعی شد: پهپادی که روز یکشنبه در نزدیکی منطقه القنیطره هدف قرار داده ایرانی بوده است.

این در حالی است که به نوشته روزنامه نیویورک تایمز ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه هفته جاری پس از ادعای سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین در بلندی‌های جولان اعلام کرد این پهپاد متعلق به سوریه بوده است.

مسئولان سوری تاکنون به ادعای تل‌آویو پاسخ ندادند و آن را تایید یا تکذیب نکردند.

بلندی‌های جولان یک هفته است که به صحنه رویارویی ارتش سوریه و گروه‌های تندروی مخالف دولت تبدیل شده که سعی دارند مناطق مرزی سوریه با سرزمین‌های اشغالی را به کنترل خود درآورند.

آن‌ها در این مسیر از برخی پشتیبانی‌های رژیم صهیونیستی نیز برخوردار بوده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این در ماه گذشته میلادی نیز اعلام کرده بود یک هواپیمای بدون سرنشین را که از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی در حرکت بوده سرنگون کرده است.

به نظر می‌آید رژیم غاصب صهیونیستی قصد دارد با خبرسازی‌هایی ناشیانه و غیرمعقول ثابت کند که می‌تواند به توانایی ایران برای سرنگون کردن هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل پاسخ دهد و حتی آن را تلافی کند.

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه هفته گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک پهپاد اسرائیلی را که در حریم هسته‌ای نطنز در پرواز بوده توسط موشک سرنگون کرده است.

انتشار این خبر واکنش‌های زیادی را در میان جامعه بین‌الملل و رسانه‌های خارجی در پی داشت و مورد توجه بسیار گسترده‌ای قرار گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی در ابتدا از اظهارنظر در این خصوص سر باز زد.

چند روز بعد پایگاه خبری صهیونیستی دبکا گزارش داد:پهپاد اسراییلی هرمس 450 که در روز 23 اوت بر فراز حریم هسته‌ای نطنز واقع در مرکز ایران هدف اصابت موشک قرار گرفت از یک پایگاه هوایی در نخجوان در جمهوری آذربایجان برخواسته بود.

بر اساس این گزارش، پایگاه هوایی نخجوان با ایران، ارمنستان و ترکیه هم مرز است و سه سال پیش یک پهپاد هرمس 450 دیگر در آسمان ارمنستان به پرواز در آمده بود که از سوی یک پدافند هوایی در این کشور هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N480143

وبگردی