آفتاب

خانواده سرباز آمریکایی کشته شده در افغانستان:آقای اوباما شما مناسب ریاست‌جمهوری نیستید

خانواده سرباز آمریکایی کشته شده در افغانستان:آقای اوباما شما مناسب ریاست‌جمهوری نیستید

خانواده یکی از سربازان آمریکایی کشته‌ شده در افغانستان در نامه‌ای سرگشاده با انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص داعش خواستار استعفای وی شد و تاکید کرد: رهبری بزدلانه شما باعث ایجاد شکاف شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، بیلی و کارن وون تنها پسرشان آرون کارسون ووگن را در سال 2011 در افغانستان از دست دادند. وی عضو تیمی بود که با نام "واحد ششم نیروی دریایی" شناخته می‌شد. آرون کارسون یکی از 33 سربازی بود که در جریان ساقط شدن هلی‌کوپتر چینوک در افغانستان کشته شد.

خانواده وون روز دوشنبه در واکنش به اقدامات باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در پی انتشار ویدیوی سر بریدن جیمز فولی، روزنامه‌نگار آمریکایی توسط داعش از وی انتقاد کردند. به گفته آنها باراک اوباما پس از برگزاری کنفرانس خبری با محوریت کشته شدن جیمز فولی به گلف بازی رفت.

در نامه این خانواده آمریکایی آمده است: پیام شما کاملا واضح و رسا بود آقای رئیس‌جمهور. شما مناسب این شغل نیستید. شما این مساله را می‌دانید، ما هم از آن اطلاع داریم. تمام جهان این را می‌داند. اقدامات و یا عدم اقدامات شما به عنوان فرمانده کل قوای آمریکا به بهای جان آمریکایی‌ها تمام می‌شود. رهبری بزدلانه شما باعث ایجاد شکاف شده است؛ نه تنها در امنیت آمریکا بلکه در امنیت کل جهان.

در ادامه این نامه که در روزنامه ورلد تریبیون منتشر شده، آمده است: ما مستقیما از شما می‌خواهیم که استعفا دهید تا یک زن و یا مرد شجاع بتواند روی کار بیاید و به کشتارهای خارج از کنترلی که در عراق و سوریه رخ می‌دهد و داعش ، رسیدگی کند. زمان آن فرا رسیده که شما استعفا دهید و یک رهبر واقعی روی کار بیاید که از جان پسران و دختران ما حفاظت کند.

انتهای پیام

کد N479979

وبگردی