آفتاب
شانزدهیمن اجلاس خبرگان رهبری،

حسینی شاهرودی: رفع بیکاری جوانان، موجب فراهم‌شدن زمینه ازدواج و فرزندآوری می‌شود

حسینی شاهرودی: رفع بیکاری جوانان، موجب فراهم‌شدن زمینه ازدواج و فرزندآوری می‌شود

یک عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بیکاری جوانان از مسائل ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد. چون در صورت رفع بیکاری قطعا زمینه ازدواج و فرزندآوری جوانان مهیا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،حجت الإسلام و المسلمین سید عبد الهادی حسینی شاهرودی، سومین ناطق پیش از دستور شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری، پیرامون مسائل فرهنگی و دغدغه های مومنین در این زمینه سخن گفت و تصریح کرد: یکی از مسائل اساسی در فرهنگ اسلامی ، معماری اسلامی است که متأسفانه امروزه در ساخت و سازها به آن توجه نمی شود.

نماینده مردم استان گلستان در این مجلس در بخش دیگری از نطق خویش ، با اشاره به مسأله تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران این اقدام کاری ارزشمند ارزیابی و دست اندرکاران اجرای این طرح ، تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین موضوع حجاب و عفاف را مورد اشاره قرار داده و از بروز برخی ناهنجاری ها در جامعه انتقاد و ارائه طرحها و مدل های اسلامی متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی ، ضروری دانست و ادامه داد:«بسیار خوب و ضروری است که مسؤولان فرهنگی برای احیای ارزشهای اسلامی در جامعه با حوزویان همکاری و مشورت نمایند».

یکی دیگر از نکاتی که وی به آن اشاره کرد، مسأله تکثیر نسل و ضرورت آینده‌نگری در این زمینه را مورد تأکید قرار داد و افزود:«امروز کاهش جمعیت مسلمانان یکی از نگرانی‌هایی است که احساس می‌شود؛ مسأله‌ای که با آموزه‌های دینی و توصیه بزرگان به ویژه مقام معظم رهبری سازگاری نداشته و باید برای آن فکری اساسی کرد و دولت محترم نیز بسترهای لازم برای این امر را فراهم آورد».

حسینی شاهرودی در پایان یکی از مسائل مهم و ضروری که باید مورد توجه قرار گیرد رفع بیکاری به خصوص بیکاری جوانان است که اگر به این مسأله توجه جدی شود قطعاً زمینه ازدواج و فرزندآوری جوانان مهیا خواهد شد.

انتهای پیام

کد N479977

وبگردی