آفتاب
مرکز پژوهشی آمریکایی:

تونس، عربستان و مراکش بزرگترین صادر کننده های تروریست در جهان هستند

تونس، عربستان و مراکش بزرگترین صادر کننده های تروریست در جهان هستند

تهران- ایرنا- مرکز پژوهشی آمریکایی ˈبویˈ در پژوهشی درباره خاستگاه تروریست های گروه های تندرو تکفیری از جمله ˈداعشˈ، نوشت: تونس، عربستان و مراکش به ترتیب بزرگترین کشورهای صادر کننده تروریست های تندرو در جهان هستند.

به گزارش پایگاه خبری ˈالمسلةˈ عراق، این مرکز پژوهشی اعلام کرد که شمار تندروهای تونسی در عراق سه هزار نفر، عربستانی دو هزار و 500 نفر و شمار تروریست های مراکشی یک هزار و 500 نفر تخمین زده شده است.

این مرکز، افزود: تاکنون 800 نفر از روسیه (چچنی) به گروه های تروریستی پیوسته اند و از فرانسه نیز 700 تروریست به منطقه خاورمیانه اعزام شده اند.

المسله در ادامه نوشت: ˈدیوید گاردنرˈنویسنده انگلیسی نیز معتقد است که نظام آل سعود عربستان شمار زیادی جنگجوی مسلح که نام جهادی بر خود می گذارند، به نقاط مختلف جهان صادر کرده و این نظام در عین حال اقدام به انتشار تفکرات تندروانه وهابی در نقاط مختلف جهان می کند.

این نویسنده انگلیسی طی مقاله ای در روزنامه ˈ فایننشال تایمزˈ، نوشت: عربستان تنها نفت به جهان صادر نمی کند، بلکه کاروان های افراد مسلح(تروریسم) را نیز که متشکل از وهابی هاست، به نقاط مختلف جهان صادر می کند.

بر اساس گزارش های موجود، شمار زیادی از مراکشی ها نیز به گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره پیوسته اند و کشورهای اردن، یمن، مصر، لیبی، تونس و الجزایر، هم چنین افغانستان و چچن نیز از جمله صادر کنندگان تروریست هستند.

وزارت دفاع انگلیس اخیرا در گزارشی اعلام کرد که شمار انگلیسی تبارهایی که به داعش پیوسته اند بسیار بیشتر از آنانی است که به ارتش انگلیس پیوسته اند.

این وزارتخانه، خاطرنشان کرد: در حالی که 600 مسلمان به ارتش انگلیس پیوسته اند، آمارهای دولتی و رسمی از پیوستن 800 انگلیسی به گروه داعش در سوریه و عراق خبر می دهند.

خاورم**2041**7074**1275
کد N479752

وبگردی