آفتاب
امیر فرزاد اسماعیلی:

دستاوردهای جدید پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در رژه 31 شهریور رونمایی می‌شود

دستاوردهای جدید پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در رژه 31 شهریور رونمایی می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء آجا اظهار کرد: دستاوردهای جدید و دیگر قرارگاه پدافند هوایی به یاری خدا در روز رژه 31 شهریور رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر فرزاد اسماعیلی در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پروژه هادی که امروز رونمایی شد توانایی انتقال اطلاعات رادار به فاصله‌ای بیش از 100 کیلومتر را دارد و در بستر فیبر نوری عمل می‌کند و دارای رادارهای سمت‌یاب، شناسایی، ارتفاع‌یاب و با قابلیت دریافت اطلاعات از سامانه کنترل و فرماندهی است.

وی در ادامه با اشاره به مشخصات پروژه راداری آرش 2، گفت: این رادار یک رادار دو بعدی سالید استید است و پوشش زاویه 360 را داراست و ارتفاع بیش از هزارپا را رصد می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در خصوص پروژه FIC 2 تصریح کرد: این سامانه قابلیت دریافت و پردازش اطلاعات پروازی از سامانه اتوماسیون کنترل ترافیک هوایی کشور را داراست و اطلاعات طرح‌های پروازی هواپیماهای عبوری را برای مناطق کنترل فرماندهی پدافند هوایی ارسال می‌کند.

اسماعیلی در پایان در مورد سامانه دستیار فرمانده موسوم به RDFI، تصریح کرد: این سامانه با دریافت و پردازش اطلاعات رادارهای محلی و پردازش آنها، اطلاعات مورد نیاز جهت تصمیم‌گیری را تولید و در اختیار فرمانده قرار می‌دهد که این امر موجب دسترسی به موقع فرماندهان مراکز کنترل و فرماندهی دفاع هوایی به اطلاعات رادارهای محلی می‌شود و دیده‌بان‌ها و دیگر اطلاعات مورد نیاز واگذاری هدف به جنگ‌افزار را که موجب بالا بردن قدرت و سرعت تصمیم‌گیری است در اختیار فرماندهان قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد N479506

وبگردی