آفتاب

تاکید بر اهمیت نقش استانداران در ایجاد آرامش و امنیت در کشور

تاکید بر اهمیت نقش استانداران در ایجاد آرامش و امنیت در کشور

وزیر کشور در نشست پایانی گردهمایی استانداران سراسر کشور با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از دولت به دلیل ایجاد آرامش و امید در کشور بر اهمیت نقش استانداران در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رحمانی فضلی در پایان گردهمایی استانداران سراسر کشور، گفت: بار اصلی بیشتر تصمیماتی که در دولت و همین طور مجلس گرفته می شود بر عهده عزیزان ما در استانداری هاست.

وی ادامه داد: خوشبختانه فضای کشور با آرامش، ثبات، پویایی و امید همراه شده است مقام معظم رهبری هم در ملاقاتی که با ایشان داشتیم، از این فضا به عنوان یکی از نکات مثبت دولت یاد کردند و از دولت خواستند که از این فضا استفاده و آن را تقویت کند.مقام معظم رهبری همچنین تاکید کردند که برخی می خواهند شما را به حاشیه ببرند ولی شما سعی کنید وارد این عرصه نشوید. ایشان همچنین فرمودند طرح سلامت ارزش هزار ساعت تبلیغات دارد.

رحمانی فضلی با بیان این که این ثبات و آرامش در کشور مدیون زحمات شما در استانداری هاست، تاکید کرد:باید با وحدت و انسجام فضای اقتصادی و فرهنگی را درکشور مدیریت کنیم، اگرچه ممکن است این کار برای ما هزینه داشته باشد چون ما به دنبال خیر کل هستیم که آن خیر کل چیزی جز آرامش نیست.

وی یادآور شد: واقعا تعامل خوبی بین استانداری ها و سایر ارکان نظام در استانها برقرار شده است و ما در هیچ استانی معضلی به نام عدم هماهنگی نداریم.

وی به برنامه های هفته دولت اشاره کرد و یادآور شد: ما در هفته دولت در توجیه افکار عمومی و بیان سیاستهای دولت تلاشهای خوبی انجام دادیم که برکات زیادی به همراه داشت.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: دکتر روحانی 80 درصد از ظرفیت خود را صرف اقتصاد کرده اند و تلاش ایشان با هدایت هایی که می کنند و مشورت هایی که می گیرند، این است که فضای اقتصادی کشور را بهبود دهند.

وزیر کشور به اهمیت حضور و مشارکت مردم چه در بخش تولید و چه در بخش سرمایه گذاری اشاره کرد و اظهار داشت: تا جایی که می‌توانیم باید کاهش مصرف را نهادینه کنیم. از جمله در بحث آب مناطقی از کشور با شرایط جدی کمبود آب مواجه است که اگر در بخش مصرف خانگی و صنعتی صرفه جویی نشود با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اهمیت تولید و افزایش بهره وری، گفت: این طور نباشد که ما دور یک میز بنشینیم و همه مشکلات را متوجه کمبود سرمایه بدانیم. نباید بهره وری را نادیده بگیریم بلکه باید روی تمام مدل های افزایش تولید کار کنیم.

رحمانی فضلی از استانداران خواست که با جدیت پیگیر بودجه 93 باشند و با بیان این که بحث برنامه ششم توسعه از اهمیت زیادی برخوردار است، اضافه کرد: توازن و تعادل و استفاده از ظرفیت همه مناطق در برنامه ششم باید مدنظر ما باشد.

وزیر کشور در ادامه سخنانش بر لزوم تکریم ارباب رجوع،احترام به مردم و جلوگیری از فساد اداری تاکید کرد و افزود: بحثی که حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ابتدای گردهمایی در مورد نماز، زکات و قرآن و نهج البلاغه مطرح کردند جدی بگیرید. حتما همه استانها در این زمینه ارزیابی خواهند شد.

رئیس شورای اجتماعی کشور همچنین از استانداران خواست به فعالیت دفتر امور بانوان و همچنین مقوله کنترل آسیبهای اجتماعی مخصوصا بحث مبارزه با مواد مخدر اهمیت بیشتری بدهند.

رحمانی فضلی یکی از موضوعات مهم در عرصه رونق تولید و سرمایه گذاری را طرح پنجره واحد ارائه خدمت عنوان کرد و گفت: برای تسریع در سرمایه گذاری حتما پنجره واحد شکل بدهید تا طولانی شدن صدور مجوزها باعث کند شدن بخش تولید نشود.

وی در بخش پایانی سخنانش به استانداران توصیه کرد که به تأسی از رئیس محترم جمهور حتما بر تداوم دیدار با خانواده های شهدا اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام

کد N479275

وبگردی