آفتاب
اخبار عراق/

12 کشته و 41 زخمی در انفجارهای بغداد/اعزام بازرسان برای بررسی جنایات داعش

12 کشته و 41 زخمی در انفجارهای بغداد/اعزام بازرسان برای بررسی جنایات داعش

کشته و زخمی شدن 54 نفر در انفجارهای بغداد و اعزام بازرسان بین المللی به عراق برای بررسی جنایات داعش از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، یک منبع امنیتی در بغداد اعلام کرد که شب گذشته دو خودروی بمبگذاری شده در مناطق "حی العامل" و "البیاع" در جنوب بغداد منفجر شد.

بر اثر این انفجار 12 نفر کشته و 41 تن زخمی شدند. نخستین خودرو در نزدیکی بازار در منطقه حی العامل و دومین خودرو در نزدیکی شورای شهر منطقه البیاع منفجر شد.

رویترز نیز گزارش داد: سازمان ملل متحد روز گذشته با اعزام هیئتی از بازرسان به عراق برای بررسی جنایات گروه داعش و محاکمه عاملان آنها موافقت کرد.

"محمد شیاع السودانی" وزیر حقوق بشر عراق در این رابطه اظهار داشت: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد متشکل از 47 عضو طرحی را که از سوی فرانسه و عراق ارائه شده بود تصویب کرد. این طرح اعلام می کند که عراق با وحشی گری تروریسم مواجه است.

به موجب این طرح، 11 بازرس بین المللی برای بررسی جنایات داعش به عراق اعزام می شوند و در مارس 2015 گزارشی را به شورای حقوق بشر ارائه خواهند کرد. هزینه ماموریت این افراد به طور میانگین بالغ بر یک میلیون و 18 دلار برآورد شده است.

کد N479261

وبگردی