آفتاب
یک کارشناس حوزه مسجد:

تخریب مساجد توسط داعش هویت واقعی آن‌ها را آشکار کرد

تخریب مساجد توسط داعش هویت واقعی آن‌ها را آشکار کرد

یک کارشناس حوزه مسجد گفت: تخریب مساجد توسط گروهک داعش واهی بودن ادعاهای آن‌ها در خصوص برقراری حکومت اسلامی براساس آموزه‌های رسول خدا(ص) را نشان می‌دهد.

یک کارشناس حوزه مسجد گفت: تخریب مساجد توسط گروهک داعش واهی بودن ادعاهای آن‌ها در خصوص برقراری حکومت اسلامی براساس آموزه‌های رسول خدا(ص) را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به روز جهانی مساجد درباره قداست مسجدالاقصی برای مسلمانان اظهار کرد: مسجدالاقصی قبله‌گاه نخستین مسلمانان است که برکات معنوی آن همواره مورد تاکید پیشوایان دینی بوده است.

وی اشغال قدس و مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها را سازمان دهی شده دانست و خاطرنشان کرد: قدس و مسجدالاقصی از اهمیت خاصی برای جامعه اسلامی برخوردار است به همین دلیل بنای صهیونیست‌ها از ابتدا اشغال این مکان مقدس بود.

این کارشناس حوزه مساجد به آتش زدن این مکان مقدس توسط صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: آتش زدن مسجدالاقصی برای جریحه‌دار کردن غیرت مسلمین جهان صورت گرفت و یک کار سازماندهی شده توسط استکبار جهان به شمار می‌رود.

عظیمی با بیان این‌که «اسرائیل با کشتار کودکان و تخریب مساجد خود را به ورطه نابودی کشاند» اظهارکرد: رژیم منحوس اسرائیل با کودک‌کشی و تخریب مساجد و مدرسه‌های غزه نشان داد که دچار سردرگمی و استیصال است و نابودی این رژیم به زودی محقق خواهد شد.

وی به وعده امام (ره) و مقام معظم رهبری درباره نابودی اسرائیل اشاره و خاطرنشان کرد: امام (ره) و مقام معظم رهبری بارها به ضعف رژیم صهیونیستی اشاره کرده‌اند و این گونه اعمال از سوی صهیونیست‌ها درستی کلام ولایت را اثبات می‌کند.

این کارشناس حوزه مساجد گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی مقاومت مردم فلسطین است و هیچ گاه از آرمان آزادی قدس شریف دست نخواهد کشید و همواره یاور و پشتیبان مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.

عظیمی درباره تخریب مساجد عراق و سوریه توسط گروهک تروریستی داعش هم گفت: تخریب مساجد نشان می‌دهد که داعش با اصل اسلام مخالف است و ادعایش درباره برقراری اسلام براساس روش پیامبر گرامی اسلام (ص) دروغی بیش نیست.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام مسجد را به عنوان پایگاه امت اسلامی مطرح کردند و گروه‌های افراطی به دلیل واهمه‌ای که از اشاعه این تفکر دارند اقدام به تخریب مساجد می‌کنند.

این کارشناس حوزه مساجد از علمای کشورهای اسلامی خواست که مساجد را به سمت رسالت اصلی خودشان هدایت کنند و افزود: مشکل اصلی جامعه اسلامی این است که مساجد به سمت استکبار ستیزی و روشنگری حرکت نمی‌کنند.

این کارشناس حوزه مساجد در پایان درباره تخریب مساجد و حسینیه‌ها در بحرین توسط حکومت آل خلیفه هم گفت: آل خلیفه از الگوگیری مردم بحرین از انقلاب اسلامی مردم ایران که مبتنی بر مساجد بود واهمه دارد به همین دلیل اقدام به تخریب مساجد و حسینیه‌ها می‌کند.

انتهای پیام

کد N479202

وبگردی