آفتاب

عدم تساهل دینی اقلیتهای اروپا را تحت فشار گذاشته است

عدم تساهل دینی اقلیتهای اروپا را تحت فشار گذاشته است

معاون شورای اروپا در همایش ابعاد دینی گفتگوی بین فرهنگی تأکید کرد که شکاف دینی و عدم تساهلی جامعه اروپایی فشار سنگینی را روی اقلیتهای دینی وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، گابریلا باتانی دراگونی معاون دبیر کل شورای اروپا در همایش ابعاد دینی گفتگوی بین فرهنگی و رابطه بین فرهنگ و دین که از دیروز اول سپتامبر ( 10 شهریورماه) در باکو برگزار شده سخنرانی می کرد گفت: فشار که اقلیتهای دینی سراسر اروپا در نتیجه شکاف دینی و عدم تساهل تجربه می کند می تواند دموکراسی را تهدید کند.

وی اظهار داشت که آگاهی بین المللی در رابطه با نقش دین در جامعه طی سالهای اخیر افزایش یافته است. اکنون جامعه بین المللی نقش دین را در جامعه ای که دارای تنوع فرهنگی است بیشتر درک می کند.

معاون دبیرکل شورای اروپا اضافه کرد: در این رابطه کمیته وزرای شورای اروپا سندی با عنوان " سند سفید گفتگوی بین فرهنگی" در سال 2008 منتشر کرده است. این سند ضرورت آغاز گفتگوی بین جوامع دینی و سازمانهای سکولار را در کشورهای اتحادیه اروپا مورد تأکید قرار داده است.

باتانی دراگون اظهار داشت: جوامع دینی نقش مهمی در عرصه گفتگوی بین فرهنگی برعهده دارند. کشورها نیز شرایطی را باید برای تحقق این گفتگوها فراهم کنند و این فضا باید برای گفتگو بین جوامع دینی هم برقرار باشد. چرا که دولت نقش مهمی در گفتگوهای بین دینی و بین فرهنگی ایفا می کند.

براساس اظهارات معاون دبیرکل شورای اروپا آذربایجان درحال حاضر ریاست شورای اروپا را برعهده دارد و از پروژه "ضد گفتگمان نفرت" حمایت می کند. به همین منظور یک رویداد بزرگ بین المللی برای جوانان ترتیب داده تا اهداف این پروژه را هرچه بیشتر تبیین کند.

کد N479175

وبگردی