آفتاب

هند و ژاپن برای مقابله با چالش های منطقه همکاری می کنند

هند و ژاپن برای مقابله با چالش های منطقه همکاری می کنند

دهلی نو - ایرنا - رهبران هند و ژاپن ضمن تاکید براینکه مشارکت راهبردی برای برقراری صلح در دنیا ضروری است، تصمیم گرفتند با همکاری کشورهای دیگر با چالش ها منطقه مقابله کنند.

به گزارش ایرنا، شبکه های خبری هند روز سه شنبه خبر دادند ˈنارندرا مودیˈ نخست وزیر هند که در توکیو بسر می برد با ˈشینزو آبهˈ همتای ژاپنی اش در مورد تقویت صلح منطقه ای و حل مناقشات گفت وگو کرده است.

دو طرف گفته اند با افزایش درگیری ها، تنش ها و تغییر و تحولات در دنیا، مشارکت راهبردی قوی میان هند و ژاپن برای آینده دو کشور ضروری بنظر می رسد.

نخست وزیران هند و ژاپن تاکید کردند که این مشارکت بخصوص برای همبستگی آسیا و اقیانوسیه و اقیانوس هند لازم است.

همچنین نخست وزیران هند و ژاپن تصمیم گرفتند که برای بهبود شرایط اقتصادی و تقویت همکاری ها امنیتی منطقه ای، با کشورهای منطقه و همچنین سایر کشورها مشارکت بیشتری داشته باشند.

نخست وزیر هند در این دیدار اظهار داشت: ژاپن از نزدیکترین و قابل اعتمادترین شرکای هند است و تقویت روابط با آن در دولت من در اولویت قرار دارد.

مودی ضمن تاکید بر اینکه موفقیت هند و ژاپن برای هر دو ملت سودمند است، ادامه داد: اهمیت ژاپن تنها بدلیل نقش این کشور در تحولات و پیشرفت هند نیست، بلکه هند و ژاپن دو کشور دوستدار صلح و دمکراسی هستند که می توانند نقش تاثیرگذاری در آینده آسیا و جهان ایفا کنند.

نخست وزیران دو کشور، تروریسم را در همه شکل ها و جلوه ها محکوم کرده و اظهار داشتند: تروریسم به هر دلیل و انگیزه ای که بوجود آمده باشد قابل دفاع نیست.

سران هند و ژاپن همچنین بر مشارکت بین المللی بیشتر در مبارزه با تروریسم، از طریق تبادل اطلاعات و همچنین داده های مربوط به مسایل امنیتی تاکید کردند.

نخست وزیر هند از روز شنبه این هفته در راس هیاتی عالی رتبه سفر پنج روزه ای را از ژاپن آغاز کرده است.

آساق * 5 * 1519 * 264 *
کد N479158

وبگردی