آفتاب
در دیدار رییس شورای اروپا

ظریف: 1+5 با عمل به توافقات مانع از پیچیدگی و انحراف آن شوند

ظریف: 1+5 با عمل به توافقات مانع از پیچیدگی و انحراف آن شوند

دکتر ظریف که پیش از ظهر دوشنبه وارد بروکسل شد، با وان رومپوی، رییس شورای اروپا ملاقات کرد و در این دیدار دو طرف پیرامون آخرین تحولات بین‌المللی و منطقه‌یی و روند همکاری‌ها و ارتباطات ایران و اتحادیه اروپایی گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مساله تروریسم و افراطی‌گری و تهدیدات رو به گسترش آن و هم‌چنین مذاکرات هسته‌ای در این مذاکرات مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف گفت‌وگو و مشورت و بررسی زمینه‌های رفع خطر و حل معضل پیچیده و رو به افزایش تروریسم و افراط را بر اساس مسوولیت‌پذیری همه کشورها مهم توصیف کرد و برخورد غیرتبعیض‌آمیز و واقع‌بینانه با مساله تروریسم و افراطی‌گری را مورد تاکید قرار داد.

او هم‌چنین در زمینه مذاکرات جاری هسته‌ای، پایبندی کامل طرف‌های مذاکره به تعهدات‌شان را مهم و تعیین کننده خواند و دستیابی به راه‌حل جامع را کاملا ممکن دانست و افزود که همه طرف‌های مذاکره باید با حساسیت به توافقات عمل کرده و مانع از پیچیدگی و انحراف توافقات به‌عمل آمده شود.

رییس شورای اروپا نیز در این دیدار چالش‌های پیش روی جامعه بین‌الملل و هم‌چنین اتحادیه اروپایی را تشریح کرد و با اشاره به ابعاد متعدد مساله تروریسم و افراطی‌گری، خطرات ناشی از آن را بسیار فراگیر خواند.

رومپوی در این گفت‌وگو ایران را یک شریک خوب برای اتحادیه اروپا دانست و اضافه کرد ظرفیت‌های مثبت و بالقوه ایران برای همکاری‌های آینده برای ما اهمیت دارد.

وی در این ملاقات اراده کشورهای اروپایی برای رسیدن به توافق جامع در مذاکرات جاری هسته‌ای را یادآور شد.

انتهای پیام

کد N478849

وبگردی