آفتاب

نخست وزیر چک:تصمیم گیری برای پیوستن اوکراین به ناتو و اتحادیه اروپا زود است

نخست وزیر چک:تصمیم گیری برای پیوستن اوکراین به ناتو و اتحادیه اروپا زود است

تهران- ایرنا- نخست وزیر جمهوری چک روز دوشنبه به درگیری ها و خشونت های جاری در مناطق جنوب شرقی اوکراین اشاره کرد و گفت که پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمال و اتحادیه ی اروپا در آینده نزدیک منتفی است.

به گزارش توئیتر اتحادیه اروپا، ˈبوهاسلاو سابوتاکˈ که برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده بود، پس از بازگشت به کشورش تاکید کرد که زمان برای پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمال (ناتو) و اتحادیه اروپا هنوز فرا نرسیده است.

وی گفت: تا زمانی که طرح صلح پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین عملیاتی نشده است، نمی توان درباره موضوع ورود اوکراین به ناتو و اتحادیه اروپا تصمیم گیری کرد.

نخست وزیر جمهوری چک گفت: خشونت ها و درگیری ها در مناطق جنوب شرقی اوکراین هنوز ادامه دارد و بسیار نگران کننده است. در این شرایط ما نمی توانیم با این همه مشکلات نظامی و اقتصادی که پیش روی اوکراین است، در خصوص پیوستن این کشور به ناتو اتحادیه ی اروپا تصمیم گیری کنیم.

بر اساس این گزارش، دولت اوکراین پیشتر توافقنامه همکاری مشترکی را با اتحادیه اروپا در جهت همکاری های بیشتر سیاسی به امضا رساند.

این توافقنامه درپی تنش های اخیر اوکراین و پیوستن بخشی از این کشور به روسیه به امضا رسید.

عملیات نظامی کی یف برای بازپس گرفتن کنترل مناطق جدایی طلب دونتسک و لوگانسک اواسط آوریل آغاز شد و تاکنون صدها غیر نظامی در این حملات جان خود را از دست داده اند. دولت اوکراین و کشورهای غربی روسیه را به دخالت در امور داخلی کی یف متهم می کنند.

رسانام**9041**1010
کد N478788

وبگردی