آفتاب

وزارت ارشاد دقت بیشتری درباره «فشن‌شوها» داشته باشد

وزارت ارشاد دقت بیشتری درباره «فشن‌شوها» داشته باشد

... سخنگوی قوه قضاییه گفت که دستگاه‌های متولی فرهنگی از جمله وزارت ارشاد نهایت دقت را در مورد فشن‌شوها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه خبرنگاری سوال خود را این گونه مطرح کرد که طبق برنامه توسعه قرار است طرحی درباره تربیت و آموزش ظابطان قضایی نوشته شود در این زمینه توضیح دهید که محسنی اژه‌ای گفت: طرح نیست، بلکه لایحه است. در خصوص ضابطین قوه قضاییه آموزش های مستمری را داریم ولی مواردی است که باید تازه و نو شود؛ لذا برنامه منظمی در این زمینه با همکاری نیروی انتظامی در نظر گرفته شده، به عنوان مثال در رابطه با پلیس قضایی، قوه قضاییه موظف بود که لایحه‌ای ارائه دهد که دستگاه قضایی این لایحه را تدوین کرده، ولی همچنان لایحه مذکور در دولت مانده و به مجلس ارسال نشده است.

خبرنگاری با اشاره به اظهارات رییس کمیسیون تحقیق و تفحص از خودروسازان مبنی بر اینکه 13 پرونده این کمیسیون به دستگاه قضایی ارسال شده خواستار توضیح شد که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: تا آنجا که می‌دانم چیزی به قوه قضاییه واصل نشده است؛ در واقع تحقیقی که صورت می گیرد باید به مجلس فرستاده شود و اگر مجلس آن را تأیید کرد به قوه قضاییه می‌آید.

وی درباره رشد چشم‌گیر فشن شوها در تابستان و با توجه به اینکه اکثر این فشن شو ها از وزارت ارشاد مجوز دارند، برنامه دستگاه قضایی در این زمینه گفت: در دو سه نوبت این موضوع را گفتم که کشور ما اسلامی است و مردمانمان مسلمان‌اند؛ بنابراین همه انتظار دارند در شئونات مختلف مسائل اسلامی و قانونی رعایت شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی فرهنگ باید نهایت دقت را داشته باشد. با کمال تاسف تأیید می‌کنم که فسادی که در جامعه است خلاف شأن جمهوری اسلامی و مردم ماست و همه انتظار داریم که متولیان امر از جمله وزارت ارشاد دقت بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد:‌ اگر جرم مشهودی اتفاق افتاد ضابطین ما موظف هستند که از وقوع جرائم مشهود جلوگیری کنند و قوه قضاییه هم به هر شکلی که از این موضوع مطلع شود قطعا با آن برخورد می‌کند.

وی درباره تعامل بین دولت و قوه قضاییه طی یک سال گذشته به ویژه در مفاسد اقتصادی گفت: شما این تعامل را چطور می بینید؟ به نظر من تعامل خوبی بین دولت و قوه قضاییه به ویژه در زمینه مفاسد اقتصادی بوده است. اکنون ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده و نمایندگان از قوه قضاییه در جلسات این ستاد شرکت می‌کنند که این ستاد بسیار فعال است.

وی افزود:‌ اگر بخواهیم تعامل دولت با قوه قضاییه مقایسه کنیم باید بگویم که بسیار فعالتر شده اند. در مورد پرونده های موردی از جمله پرونده نفت قوه قضاییه با دولت همگام پیش رفته است و در مورد پرونده های دیگری از جمله پرونده‌های 3 هزار میلیاردی تعامل خوبی بین دولت و قوه قضاییه بوده است؛ بنابراین اگر همه قوا از جمله دولت، مجلس و قوه قضاییه در جهت منافع ملی و مردم تعامل داشته باشند این امر می تواند باعث تقویت نظام و به نفع ما شود.

وی مجددا درباره لایحه وکالت یادآور شد که در مورد هر لایحه ای که مطرح می‌شود اقشار مختلف نقطه نظراتی را دارند که این موضوع هیچ اشکالی ندارد. مهم این است که آنچه که قانونی شد همه ملزم به اجرای آن باشیم. در لایحه وکالت نظر قوه قضاییه باید رعایت شود و اگر شاکله قضایی آن بهم بخورد حتما موضوع را به مجلس خواهیم گفت.

خبرنگاری گفت که رئیس‌جمهور اخیرا در سفر به اردبیل اعلام کرد که مسئولیت اجرای قانون اساسی را قرار است شروع کند آیا برای نحوه ورود رئیس جمهور به این حیطه سازوکار مشخصی وجود دارد؟

محسنی اژه ای پاسخ داد:‌ وظایف رئیس قوه مجریه در قانون اساسی آمده که اموری مصرح و روشن شده است و اگر مواردی نیاز به تفسیر داشته باشد شورای نگهبان آن را تفسیر می‌کند.

ادامه دارد ...

کد N478671

وبگردی