آفتاب

آیا راه‌اندازی خدمات 3G، باعث اختلال در شبکه همراه اول شده است؟

آیا راه‌اندازی خدمات 3G، باعث اختلال در شبکه همراه اول شده است؟

نسل سوم تلفن همراه، شبکه همراه اول را دچار اختلال کرد.

تسنیم نوشت:
نسل سوم تلفن همراه، شبکه همراه اول را دچار اختلال کرد.


گزارش‌های واصله به «نسیم» حکایت از آن دارد که با فعال‌سازی اینترنت 3G در شبکه همراه اول، علاوه بر اختلال در دریافت پیامک، آنتن‌دهی این شبکه نیز با کاهش مواجه شده است.

با پایان یافتن مدت زمان انحصار پروانه رایتل در مرداد ماه زمینه‌ ارائه مجوز به اپراتورهای دیگر ارتباطی در زمینه خدمات نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی فراهم شد؛ که در پی آن ابتدا ایرانسل و پس از آن همراه اول موفق به دریافت پروانه این خدمات شدند.


هم اکنون بسیاری از نقاط تهران زیر بار امواج نسل سومی ایرانسل است و مشترکان می‌توانند از امکانات این شبکه استفاده کنند.

همراه اول هم که نوسازی شبکه خود را انجام داده است، در برخی نقاط تهران این خدمت را ارائه می‌کند، اما کاربران این اپراتور در تماس با خبرگزاری «نسیم» از اختلال ایجاد شده در شبکه همراه اول به شدت گله کردند و طبق پیگیری‌های خبرنگار ما این مورد تایید شد.


برخی از کاربران گله‌مندند که هنگام جابه‌جایی در بین شهر و با تغییر دریافت خدمات GPRS و 3G، درصورتی قادر به استفاده مجدد از خدمات اینترنت هستند که سیم‌کارت خود را از گوشی خارج و مجددا داخل گوشی قرار دهند.

از سویی دیگر برخی از کاربران این شبکه تلفن همراه می‌گویند که با فعال‌سازی شبکه اینترنت و دریافت خدمات نسل سوم، قادر به دریافت پیامک نیستند یا پیامک‌ها را با تاخیر زیاد دریافت می‌کنند. این کاربران همچنین از اختلال در دریافت تماس‌های خود نیز خبر دادند.


خبرنگار ما در تماس با شبکه پشتیبانی همراه اول، این مشکلات را پیگیری کرد که متاسفانه پاسخ قانع کننده‌ای در این زمینه دریافت نکرد.

کد N478659

وبگردی