آفتاب

مذاکرات شریف و فرمانده ارتش درباره بحران پاکستان/ خروج معترضان از ساختمان تلویزیون دولتی

مذاکرات شریف و فرمانده ارتش درباره بحران پاکستان/ خروج معترضان از ساختمان تلویزیون دولتی

خروج معترضان از ساختمان تلویزیون دولتی، تاکید بر لزوم کمک ارتش به کنترل اوضاع و مذاکرات نخست وزیر و فرمانده ارتش درباره تحولات جاری از جمله تحولات پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیشن با اشاره به ازسرگیری پخش برنامه های تلویزیون دولتی پاکستان گزارش داد که ارتش در نهایت معترضان را که بسیاری از تجهیزات این ساختمان را ویران کرده بودند، از ساختمان تلویزیون دولتی خارج کرد.

در پی انتشار گزارشها درباره نوشته شدن نام طاهر القادری رهبر یکی از احزاب عمده مخالف دولت بر روی دیوارهای این ساختمان، عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف تاکید کرد افرادی که به ساختمان تلویزیون دولتی حمله کرده اند، معترض واقعی نبوده بلکه گروهی مزدور هستند که برای خرابکاری از سوی برخی مامور شده اند.

خبر دیگر اینکه عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف امروز دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که حکومت نخست وزیر پاکستان به سر رسیده و نواز شریف تا 48 ساعت دیگر از قدرت کناره گیری می کند.

وی همچنین مدعی کشته شدن یکی از هواداران حزب وی درجریان درگیری های صبح امروز دوشنبه در اسلام آباد شد، این درحالیست که هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده اند.

عمران خان همچنین ضمن محکوم کردن حمله به ساختمان تلویزیون دولتی پاکستان، نخست وزیر و وزیر کشور را مسئول اصلی بروز درگیری و نا آرامی در اسلام آباد توصیف کرد.

عمران خان همچنین با تاکید بر لزوم کمک ارتش به کنترل اوضاع از ژنرال راحیل شریف فرمانده کل ارتش پاکستان خواست تا برای کنترل اوضاع وارد عمل شود.

طاهر القادری نیز از این حرکت مردمی به عنوان انقلاب آرام و صلح آمیز یاد کرد و بر حفظ آرامش هوادارانش مقابل دروازه اصلی کاخ نخست وزیری تاکید کرد.

رسانه های پاکستان همچنین از مذاکرات نواز شریف نخست وزیر و راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور در دفتر نخست وزیری درباره تحولات جاری در اسلام آباد خبر دادند.

کد N478600

وبگردی