آفتاب

اقدام هماهنگ دولت و رهبران مذهبی انگلیس علیه داعش

اقدام هماهنگ دولت و رهبران مذهبی انگلیس علیه داعش

همزمان با اقدامات دولت انگلیس برای محدود کردن پیوستن شهروندان این کشور به داعش، رهبران دینی بریتانیا نیز فتوایی را علیه این گروه و اعضای آن صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، رهبران گروه های اسلامی انگلیس با صدور فتوایی اعلام کردند که شهروندان بریتانیایی که به داعش پیوسته و در حال فعالیت در عراق و سوریه هستند در حال ضربه زدن به جامعه خود هستند.

این فتوا قویترین واکنش جامعه اسلامی انگلیس به داعش محسوب می شود و در شرایطی صادر شده که قرار است امروز دوشنبه "دیوید کامرون" نخست وزیر بریتانیا، دستورالعملی را درباره محدود کردن پیوستن شهروندان بریتانیایی به داعش صادر کند.

بر اساس این گزارش، دولت بریتانیا در حال بررسی طرح هایی است که می تواند شهروندان این کشور را که برای گروه های افراطی در عراق و سوریه می‌جنگند برای مدتی ممنوع الورود کند.

البته این افراد می توانند تابعیت انگلیسی خود را حفظ کنند، اما ورود آنها به بریتانیا ممنوع می شود.

در همین رابطه، کامرون برای مقابله با خطراتی که از جانب اعضای داعش بریتانیا را تهدید می‌کند، طرح هایی را در نظر گرفته که هنوز در حال بررسی است.

از سوی دیگر ام‌ آی 5 (سرویس اطلاعات داخلی انگلیس) تجسس در مورد شهروندان بریتانیایی را که در عملیات تروریستی در سوریه شرکت دارند در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

روز جمعه، 29 آگوست دولت انگلیس اعلام کرد که به دلیل رویدادهایی که در عراق و سوریه در جریان است، سطح هشدار امنیتی در این کشور به مرحله شدید رسیده که در آن احتمال حملات تروریستی زیاد است.

به گزارش مهر، نگرانی مقامات انگلیس که در سال های اخیر با افزایش افراط گرایی روبرو بوده به موجب حادثه دو هفته قبل (کشته شدن یک خبرنگار آمریکایی به دست یک تروریست انگلیسی) به شدت افزایش یافته از همین رو در تلاش است تا با استفاده از ائمه جماعت میانه رو از رشد تفکرات افراطی در میان جوانان بریتانیایی و پیوستن آنها به گروه های تروریستی جلوگیری کند.

در همین رابطه لندن در تلاش است تا از ائمه مساجدی که میانه رو هستند و از دامن زدن به اختلافات فرقه ای پرهیز می کنند استفاده کنند تا تحرکات گروه های افراطی را در بریتانیا محدود کنند.

دولت انگلیس در این راه علاوه بر استفاده از ائمه جماعت میانه رو از فعالیت شخصیت های افراطی در این کشور نیز جلوگیری کرده و حتی از ورود چهره های شناخته شده جریان های افراطی به بریتانیا نیز جلوگیری می کند.

کد N478519

وبگردی