آفتاب
رییس سازمان غذا و دارو

نصب برچسب اصالت بر روی محصولات سلامت بهتر است اولویت بندی شود

نصب برچسب اصالت بر روی محصولات سلامت بهتر است اولویت بندی شود

تهران - ایرنا- رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : نصب برچسب اصالت کالا بر روی محصولات سلامت محور بهتر است اولویت بندی شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی مجمع واردات دارو امروز - دوشنبه - اعلام کرد، « رسول دیناروند » در نشست اعضای این مجمع گفت : کارشناسی های انجام شده در خصوص برچسب اصالت نشان داده است که بهتراست گروه های کالایی را بر اساس معیارهایی نظیر میزان آسیب پذیر بودن، اولویت بندی کنیم و الزام نصب برچسب اصالت کالا از کالاهایی که رصد و ردیابی آن ها ضرورت کمتری دارد ، حذف شود .

دیناروند در توضیح اظهاراتش گفت : این کالاها می توانندکالاهای کم مخاطره باشند و یا در زمره کالاهایی قرار گیرند که امکان قاچاق آنها کمتر باشد .

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در مسیر انجام برچسب اصالت از سوی واردکنندگان بیان می شود، موضوعات قابل قبولی است در عین حال گفت : تحلیل هزینه – فایده نشان می دهد که بهر حال باید برای مقابله با قاچاق که تهدید کننده سلامت جامعه است برنامه مدون و منظمی داشت. ضمن آنکه در برنامه پنجم توسعه، قانون، ما را به کدگذاری و رهگیری کالاهای سلامت محور موظف کرده است.



** ایجاد مشکل برای واردکنندگان به علت موازی کاری بین دو سازمان

در نشست اعضای مجمع واردات « سیامک حبیبی» از واردکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی ، موازی کاری میان سازمان های نظارتی نظیر سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد را از مشکلات واردکنندگان محصولات سلامت محور عنوان کرد.

حبیبی در خصوص رونق واردات غیر قانونی اظهار داشت: ابعاد قاچاق بسیار گسترده تر از آن است که کشور بتواند صرفا با برنامه های انتظامی آن را محدود کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کشورهای همسایه هچون پل مستقیمی برای ورود کالای قاچاق شده اند، افزود: هر چقدر فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی نامساعدتر باشد و سختگیری های غیر ضروری عرصه را بر وارد کنندگان رسمی تنگ تر کند، قاچاق گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و این هشداری است که متولیان صدور مجوز باید بیش از پیش،خصوصا در دوره تحریم ها، آن را در نظر داشته باشند

اجتمام(1)**1776** 1418
کد N478475

وبگردی