آفتاب

جعل عناوین قاضی و وکیل برای کلاهبرداری از مردم

جعل عناوین قاضی و وکیل برای کلاهبرداری از مردم

... سخنگوی قوه قضاییه خطاب به مردم گفت که هوشیار باشید تا افرادی با جعل عناوین قاضی و وکیل از آن‌ها کلاهبرداری نکنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای درباره سقوط هواپیمایی که منجر به کشته و مصدوم شدن تعدادی از هموطنانمان شد، اظهار کرد: در این زمینه پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شد. کارشناسان مربوطه را فرستادند که در حال رسیدگی موضوع هستند، همچنین مسئولان ذیربط در دولت نیز در حال بررسی موضوع هستند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره افرادی که با جعل عنوان وکیل تخلفاتی را انجام می‌دهند گفت: در جلسات گذشته گفته بودم که باید توجه بیشتری به افرادی که با واسطه یا بی‌واسطه در دستگاه قضایی مرتکب جرمی می‌شوند، شود.

وی افزود: علاوه بر مواردی که در جلسات قبل گفتم سه قاضی دیگر در این زمینه تحت تعقیب قرار گرفتند، 7 دلال و 21 وکیل نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند.

وی گفت: به متخلفان نیز در این زمینه هشدار می‌دهم و مردم هم توجه داشته باشند که افرادی تحت عنوان وکیل، دلال و کارمند و ... از اعتماد مردم سوءاستفاده نکنند و اگر مواردی را دیدند به دادسرای انتظامی قضات و یا حفاظت اطلاعات قوه قضاییه اطلاع دهند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال موردی داشتیم که فردی خود را به عنوان بازپرس دادستان کل کشور معرفی کرده و این عنوان جعلی را ساخته است، در صورتی که دادستانی کل کشور اصلا بازپرسی ندارد و مشخص شد که بیش از 50 مورد در این زمینه مهر جعل کرده‌اند.

ادامه دارد ...

کد N478407

وبگردی