آفتاب

نخست وزیر لبنان: در ابتدای نبرد با تروریسم سیاه دل هستیم

نخست وزیر لبنان: در ابتدای نبرد با تروریسم سیاه دل هستیم

بیروت – ایرنا -« تمام سلام» نخست وزیر لبنان با تاکید به اینکه « در ابتدای مسیر نبرد و مبارزه با تروریسم سیاه دل هستیم»، گفت: امروز94 سال از تشکیل کشوربزرگ لبنان گذشته وعلی رغم همه مشکلات و تحولات سهمگین در جهان و منطقه ، لبنان همچنان مستحکم ایستاده است.

به گزارش ایرنا، تمام سلام که روز دوشنبه و به مناسبت نود و چهارمین سالگرد تشکیل « کشور بزرگ لبنان» در کاخ نخست وزیری این کشور سخن می گفت، اظهارداشت: مبارزه با تررویسم باید در راس اولویت تصمیم گیران قرار داشته باشد.

وی تاکید کرد که برای مقابله با این موجه اندیشه سیاه ( تروریسم تکفیری) باید در آماده باش کامل باشیم و همه تلاش ها برای مقابله با این پدیده بحران ساز متمرکز و منسجم شود.

نخست وزیر لبنان خاطرنشان کرد که حل قضیه نظامیان ربوده شده لبنانی توسط گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در راس اولویت های دولت لبنان قرار دارد و همه تلاش ها و امکانات خود را برای آزادی و بازگشت سالم آنها نزد خانواده هایشان بکار می گیریم.

تمام سلام تصریح کرد که در قضیه نظامیان ربوده شده برای دستیابی به بهترین نتیجه نیازمند بالاترین درجه همبستگی ، همگرایی ، صبر و حکمت هستیم.

وی اظهارداشت: خطاب به خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی می گویم که « تنها نیستید و همه لبنان با شما هستند».

نخست وزیر لبنان با تاکید بر ضرورت اجرای همه مفاد توافق طایف که به جنگ 15 ساله داخلی لبنان پایان داد، گفت: شکست در اجرای به موقع مفاد قانون اساسی از جمله انتخاب رییس جمهوی و برگزاری انتخابات پارلمانی، معنایش وضعیت ناسالمی است که در آن زندگی می کنیم.

تمام سلام افزود:وجود خشونت و تروریست ها در شهرک عرسال و حومه و بلندی های آن ، لبنانی ها را در خصوص تعیین سرنوشتشان با یک امتحان بزرگ مواجه کرده است.

وی با تاکید به اینکه لبنان یکپارچه و مستحکم باقی می ماند، اظهارداشت که لبنان بهای سنگین مقابله با موج تروریسم را پرداخت کرده و همچنان پرداخت می کند.

خاورم ** 1324
کد N478268

وبگردی