آفتاب

تاثیر منفی تحریم‌های جدید، در رسیدن مذاکرات به توافق نهایی

تاثیر منفی تحریم‌های جدید، در رسیدن مذاکرات به توافق نهایی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با 1+5 جدی بوده و هست و رویکرد مثبت و حسن نیت خود را در این مذاکرات نشان داده است اما این رویکرد حدی دارد و تحریم‌های جدید به آن لطمه می‌زند.

وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه تحریم‌های اخیر آخرین مورد از عهدشکنی آمریکا نخواهد بود، گفت: در گذشته نیز شاهد اعمال تحریم‌هایی از سوی آمریکا بر ضد منافع جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا بوده‌ایم و قطعا این نوع برخوردها در رسیدن به توافق نهایی اثر منفی می‌گذارد و به نوعی نقض توافقنامه‌های قبلی است.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود این تحریم‌ها برای آمریکا مصرف داخلی دارد، قابل قبول نیست چرا که در توافقنامه هرگونه تحریم به صورت جدی منع شده است و آیا طرف‌های غربی می‌پذیرند که ایران برخی از تعهداتش را برای آرام کردن افکار عمومی و مصرف داخلی زیر پا بگذارند که انتظار دارند ایران اینگونه رفتار آنها را بپذیرد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از اعضای گروه 1+5 بارها تعهدات خود را زیر پا گذاشته‌اند و ایران باید در مذاکرات آینده اعتراض رسمی خود را نسبت به این رفتار اعلام کند و نقض توافقنامه‌های قبلی را به اطلاع همه اعضا برساند تا کشورهای نقض‌کننده از سوی سایر اعضا تحت فشار قرار گیرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی از کشورهای عضو 1+5 به دنبال توافق نیستند، گفت: برخی از اعضا اگر به دنبال حسن نیت و جدیت ایران برای حل موضوع هسته‌ای بودند تاکنون رفتارهایی غیر از این از خود بروز می‌دانند.

انتهای پیام

کد N478107

وبگردی